لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱۶ سرطان ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۱

افریقای جنوبی؛ «ایستگاه آخر تیم کریکت افغانستان در جام جهانی۲۰ آوره»


افغانستان مسابقۀ کریکت در مرحله نیمه‌نهایی را به رقیب خود افریقای جنوبی واگذار کرد.
افغانستان مسابقۀ کریکت در مرحله نیمه‌نهایی را به رقیب خود افریقای جنوبی واگذار کرد.

با آن‌که افغانستان در اولین بازی نیمه‌نهایی جام جهانی بیست‌آوره کریکت امسال در مقابل تیم افریقای جنوبی شکست خورد، اما شماری زیادی از افغان‌ها مسابقات تیم ملی کریکت افغانستان در این جام جهانی را پر دستاورد می‌دانند. برخی از آن‌ها در گفت‌وگو با رادیو آزادی این دور از رقابت‌ها را فراموش‌ناشدنی خواندند.

حشمت احمدزی، باشنده ولایت خوست می‌گوید که این موفق‌ترین مسابقات در تاریخ کریکت افغانستان بوده‌است: "راه یافتن به مرحله نیمه‌نهایی برای افغان‌ها جای بسیار خوشی و افتخار است و در ضمن به جامعه جهانی این پیام را می‌رساند که ما می‌توانیم هر تیم بزرگ را در میدان کریکت شکست بدهیم."

احمد زاهد، باشنده ولایت پروان به رادیو آزادی گفت که مسابقات جالب تیم ملی کریکت افغانستان در جام جهانی بیست‌آوره کریکت او را بیشتر به تماشای این مسابقات علاقه‌مند کرد: "در این مسابقات تیم ما توانست استرالیا را شکست دهد و این شکست و رسیدن تیم ما به دور نیمه‌نهایی باعث شد علاقه ما به تماشای مسابقات کریکت بیش از پیش افزایش یابد."

داوود احمدزی، آگاه کریکت در بارۀ مسابقات تیم ملی کریکت افغانستان به رادیو آزادی گفت: "من از بازی‌ها، کریکت، انرژی و اتحاد آن‌ها بسیار خوشحالم. اما بله، مشکلاتی در تیم وجود داشت که از دور قابل مشاهده بود. آردرها در رتبۀ متوسط نداشتیم بنابراین لازم است کریکت بورد و کاپیتان راشد خان بازیکنان خوبی را برای میدل آردر انتخاب کند."

تماشا کنید:

مربی تیم کریکت افغانستان: یک بازی، بیان‌گر کیفیت بازی‌ها در تورنمنت نیست
جام جهانی کریکت؛ «یک بازی بیانگر کیفیت بازی های ما در تمام تورنمنت نیست»
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:50 0:00

طرفداران تیم ملی کریکت افغانستان در حالی از حضور بازیکنان افغان در این جام راضی و خرسنداند که این تیم به روز پنجشنبه در اولین رقابت نیمه‌نهایی جام جهانی بیست‌آوره کریکت با مغلوب شدن از سوی تیم ملی کریکت افریقای جنوبی، بازی‌ها در این دور را به پایان رساند. تیم کریکت افریقای جنوبی با تفاوت ۹ ویکت موفقیت را از آن خود کرد و برای نخستین بار به مرحله نهایی یا فاینل رقابت‌ها راه یافت.

در مقابل، تیم افغانستان در آور یازدهم با از دست دادن تمام بازیکنان‌اش به تیم افریقای جنوبی ۵۷ دوش هدف تعیین کرد، تیم افریقای جنوبی به این هدف دست یافت و در آور هشتم به پیروزی رسید.

راشد خان: متأسفانه نتوانستیم طوری که لازم بود بازی کنیم
راشد خان: در بازی با افریقای جنوبی طوری که می‌خواستیم نتوانستیم بازی کنیم.
راشد خان: در بازی با افریقای جنوبی طوری که می‌خواستیم نتوانستیم بازی کنیم.

راشد خان، کپتان تیم ملی کریکت افغانستان پس از پایان این رقابت‌ها خطاب به مردم افغانستان از حمایت آن‌ها تشکر کرد و گفت: "متاسفانه ما نتوانستیم طوری‌که لازم بود بازی را انجام دهیم، اما تیم ما همچنان تلاش کرد، سفر ما و شانس ما همین اندازه بود، امیدوارم در آینده بازی‌های بهتری انجام دهیم."

این اولین بار بود که افغانستان به نیمه‌نهایی جام جهانی بیست‌آوره کریکت راه یافت. تیم ملی کریکت افغانستان در سلسله این رقابت‌ها در اولین بازی یوگاندا را شکست داد. این تیم پس از آن برای اولین بار تیم ملی کریکت نیوزلند را شکست داد و در سومین بازی خود با پیروزی مقابل پاپوآ گینه‌نو به جمع هشت تیم برتر راه یافت اما در آخرین دیدار مرحله گروهی مغلوب ویست اندیز شد. افغانستان در اولین بازی میان هشت تیم برتر جام جهانی بیست‌آوره ۲۰۲۴، در مقابل هند شکست خورد.

قرار است بازی نیمه‌نهایی دو تیم هند و انگلستان روز پنجشنبه ساعت هفت شام به وقت کابل آغاز شود. تیم برنده مرحله دوم نیمه‌نهایی به تاریخ ۲۹ جون به مصاف تیم ملی کریکت افریقای جنوبی خواهد رفت.

این مسابقات از ۲ جون آغاز و در ۲۹ جون به پایان می‌رسد. از ۵۵ مسابقه، ۱۶ مسابقه در امریکا و بقیه در ویست اندیز انجام می‌شود.

XS
SM
MD
LG