لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۸ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۳

تیم ملی فوتبال اسپانیا با پیروزی بر فرانسه به فاینل یورو ۲۰۲۴ راه یافت


گل دیدنی «امین یامال» جوان‌ترین بازیکن ملی‌پوش دنیا، بازی را به تساوی کشاند و اسپانیا را به مسیر پیروزی هدایت کرد.
گل دیدنی «امین یامال» جوان‌ترین بازیکن ملی‌پوش دنیا، بازی را به تساوی کشاند و اسپانیا را به مسیر پیروزی هدایت کرد.

تیم ملی فوتبال اسپانیا با پیروزی بر تیم فرانسه نخستین فاینلیست جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ شد. این بازی که ساعت ۱۱:۳۰ سه‌شنبه شب ۹ جولای به وقت افغانستان در ورزشگاه «آلیانز ارینا» شهر مونیخ آلمان آغاز شد، در ابتدا با برتری نسبی فرانسه همراه بود.

تیم ملی فوتبال فرانسه در دقیقۀ ۱۰ بازی موفق شد گل نخست بازی را توسط «کولو موانی» به ثمر برساند، اما تیم فوتبال اسپانیا ۱۰ دقیقۀ بعد با گل تماشایی جوان‌ترین بازیکن ملی‌پوش فعلی دنیا «امین یامال» بازی را به تساوی کشاند.

اسپانیا که روند بازی را نسبتا به دست گرفته بود، در دقیقۀ ۲۴ بازی موفق شد که گل دوم خود را به وسیلۀ «دنی اولمو» به ثمر برساند. در ادامۀ نیمۀ نخست، بازی متعادلی برگزار شد و دو تیم بدون به ثمر رساندن گل‌های بیشتر به رختکن رفتند.

با آغاز نیمۀ دوم مسابقه، انتظار می‌رفت که فرانسه برای رسیدن به گل، تلاش زیادی انجام دهد.

هرچند فرانسه حملاتی را روی دروازۀ اسپانیا انجام داد، اما اسپانیا نیز توانست بازی را نگه دارد و در این نیمه، هیچ گلی رد و بدل نشد. در نهایت بازی با همان نتیجۀ نیمۀ نخست به پایان رسید تا اسپانیا به عنوان نخستین فاینلیست یورو ۲۰۲۴ جاری به‌زودی راهی برلین شود.

فاینلیست دوم این مسابقات فردا و در بازی انگلستان و هالند مشخص خواهد شد. این بازی نیز ساعت ۱۱:۳۰ به وقت افغانستان برگزار خواهد شد.

بازی فاینل مسابقات روز یکشنبه ۱۴ جولای میان اسپانیا و تیم برندۀ بازی فردا شب در ورزشگاه المپیک برلین برگزار خواهد شد.

XS
SM
MD
LG