لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۲۶ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۰

رسانه‌های امریکایی: مهاجمی که به ترمپ حمله کرد، در موترش مواد منفجره داشت


چند رسانهٔ امریکایی گزارش داده‌اند که مرد مهاجم به دونالد ترمپ رئیس‌جمهور پیشین ایالات‌ متحدۀ امریکا، در موترش مواد منفجره نیز حمل می‌کرده است.
چند رسانهٔ امریکایی گزارش داده‌اند که مرد مهاجم به دونالد ترمپ رئیس‌جمهور پیشین ایالات‌ متحدۀ امریکا، در موترش مواد منفجره نیز حمل می‌کرده است.

دو رسانهٔ معتبر امریکایی گزارش داده‌اند که بر اساس تحقیق تازه، مرد مهاجم بر جان دونالد ترمپ رئیس‌جمهور پیشین و نامزد ریاست‌جمهوری ایالات‌متحدۀ امریکا در موترش مواد منفجره نیز حمل می‌کرد.

خبرگزاری اسوشیتد پریس، شبکهٔ تلویزیونی سی ان ان و روزنامهٔ وال استریت ژورنال گزارش می‌دهند که با ادامهٔ تحقیق مواد منفجره در موتری که در نزدیک محل برگزاری کمپاین انتخاباتی ترمپ توقف کرده و متعلق به توماس متیو کروکس بود، به دست آمده، از خانهٔ او نیز موادی که برای ساختن بمب استفاده می‌شود، کشف شده.

کروکس جوان ۲۰ ساله و اهل پنسلوانیا معرفی شده که پس از تیراندازی کشته شد.

به گفتهٔ ادارهٔ استخبارات مخفی امریکا، یک تن از اشتراک‌کننده‌ها در مراسم نیز کشته شده و دو تن دیگر زخم برداشته‌اند.

پس از تیراندازی، ترمپ در حالی که از گوش راستش خون جاری بود، توسط مأموران امنیتی از محل رویداد منتقل شد.

حمله به تجمع انتخاباتی دونالد ترمپ
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:14 0:00

تمامی رهبران سیاسی امریکا به شمول رئیس‌جمهور جو بایدن این حمله را نکوهش کردند و گفته‌اند که در ایالات‌متحده برای چنین خشونت‌ها، هیچ جای وجود ندارد.

رهبران کشورهای مختلف جهان از جمله بریتانیا، اوکراین، کشورهای اروپایی، هند، آسترالیا و اسرائیل، سوء قصد به جان ترمپ را نکوهش کرده‌اند. حامد کرزی رئیس‌جمهور پیشین افغانستان هم این حمله را محکوم کرده است.

برخی پیش‌بینی‌های نخست همین بود که مرد مهاجم تجربهٔ کار با اردوی امریکا را داشته اما مسئولین اردو به خبرگزاری اسوشیتید پریس گفته‌اند که چنین ریکاردی از او در اختیار ندارند.

تحقیق‌کننده‌ها به این باور اند که سلاح استفاده‌شده در سوء قصد بر جان دونالد ترمپ، از سوی پدر مرد مهاجم خریداری شده بود.

سوء قصد بر جان رئیسان‌جمهور بر حال و گذشتهٔ امریکا، تازه‌گی ندارد و بارها چنین حملات رخ داده.

در این گونه حملات، چهار رئیس‌جمهور امریکا کشته شده‌اند، ابراهام لینکن، جیمز گارفیلد، ویلیم مککینلی و جان اف کنیدی.

بالای سایر رئیسان‌جمهور هم سوء قصدهای صورت گرفته که باعث زخمی شدن آنها شده است. یکی از علت‌هایی که همواره انتقاد برخی‌ها را بر می‌انگیزد، خریدن و داشتن سلاح در امریکا است. اما خود دونالد ترمپ که مخالف وضع محدودیت بر داشتن سلاح است، حالا خودش با یک سوء قصد روبرو شد.

XS
SM
MD
LG