لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۵

طالبان گزارش‌های مربوط به حملات هوایی در ننگرهار را رد کردند


طالبان گزارش‌های مربوط به حملات هوایی در ننگرهار را رد کرده و ادعا کردند که یک طیارۀ پاکستانی در حریم هوایی افغانستان مشاهده شده است.
طالبان گزارش‌های مربوط به حملات هوایی در ننگرهار را رد کرده و ادعا کردند که یک طیارۀ پاکستانی در حریم هوایی افغانستان مشاهده شده است.

مسئولان حکومت طالبان در ننگرهار گزارش‌ها دربارۀ بمباران هوایی شنبه‌شب را رد کرده و بدون ارائه سندی مدعی‌اند که یک طیارۀ پاکستانی در حریم هوایی افغانستان دیده شده است.

اجمل شیگیوال، ولسوال حکومت طالبان در ولسوالی مومندره به رادیو آزادی گفت: "این گزارش دروغ است، اما مسئولین امنیتی ما در ولسوالی مومندره، بعد از شام دیروز باروت‌های قدیمی و کهنه را منفجر کردند که مردم آن را تبلیغات جور کردند، اما ناوقت شب یک طیارۀ پاکستانی دیده شده، البته نه کدام بمبار شده و نه هم تلفات بجا گذاشته."

او اما جزئیات بیشتری در این مورد ارائه نکرد.

احسان‌الله ساجد، رئیس اطلاعات و فرهنگ حکومت طالبان در ننگرهار، هم به نقل از فرماندهی امنیۀ حکومت‌شان در ولسوالی مومندره به رادیو آزادی گفت که این مواد انفجاری در زمان جمهوری پیشین از سوی طالبان جابجا شده بود که قابل انتقال نبود و آن را منفجر کردند.

این درحالیست که شماری از رسانه‌های داخلی گزارش دادند که حوالی ساعت ۸ شنبه‌شب، منطقۀ باسول ولسوالی مومندرۀ ننگرهار هدف بمباران قرار گرفته است.

شماری از باشندگان کنر به شرط افشا نشدن نام و صدایشان به خبرنگار محلی رادیو آزادی گفتند که شام روز گذشته گواه پرواز جِت‌ها در آسمان این ولایت بودند.

هرچند مقام‌های پاکستان دربارۀ این ادعا تا هنوز اظهار نظری نکرده‌اند، خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان، پیش از این در ماه سرطان در صحبت با بخش اردوی صدای امریکا گفته بود که احتمال دارد نیروهایشان در خاک افغانستان عملیات نظامی انجام دهند.

پاکستان همواره مدعی شده که تحریک طالبان پاکستان (تی تی پی) پناه‌گاه‌های امنی در خاک افغانستان تحت حاکمیت طالبان دارند.

اما حکومت طالبان همواره این گونه ادعاها را رد کرده است.

XS
SM
MD
LG