لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۱۸

اوکراین پُل دیگری را در منطقه کورسک روسیه هدف حمله قرار داد


مسکو هنوز به حملات اوکراین بر پل کورسک واکنشی نشان نداده است.
مسکو هنوز به حملات اوکراین بر پل کورسک واکنشی نشان نداده است.

اوکراین یک پُل دیگر را در منطقه کورسک روسیه مورد حمله هوایی قرار داد. کی‌یف در تلاش است تا فعالیت‌های حنگی نیروهای روسی را در این منطقه تضعیف کند.

میکولا اولشوک، قوماندان نیروهای هوایی اوکراین روز یکشنبه (۲۸ اسد) در شبکه اجتماعی تلگرام نوشت که نیروی هوایی با حملات دقیق به تضعیف قابلیت‌های لوژستیکی دشمن ادامه می‌دهند. به گفتۀ این نظامی، این حملات تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر روند این درگیری‌ها دارند.

پیش از این، بلاگرهای نظامی روسی تصاویری از پُل تخریب شده بر سر دریا سیام نزدیک به روستای ازفانی منطقۀ کورسک را منتشر کرده بودند. مسکو تاکنون در مورد حمله بر این پُل چیزی نگفته است.

اما وزارت خارجه روسیه روز جمعه اوکراین را متهم کرد که با استفاده از راکت‌های دوربُرد امریکایی یک پل کلیدی را در گلوشکوف کورسک از بین برده است.

نیروهای اوکراینی در ۶ اگست یک حملۀ غافلگیرانه‌ را بر منطقۀ کورسک روسیه انجام دادند که مسیر جنگ دو و نیم سالۀ روسیه و اوکراین را تغییر داد. این حمله باعث فرار ۱۲۰ هزار نفر از این منطقه روسیه شد.

بر اساس گفته‌های مقام‌های روسی، تخریب این پل تخلیه مردم ملکی را از این منطقه دشوار ساخته است.

در همین حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که آلمان در سال آینده کاهش کمک‌های نظامی خود به اوکراین را در نظر دارد. اولکسی ماکی‌یف، سفیر اوکراین در آلمان، از برلین خواسته است که به کمک خود به کی‌یف تردید نکند.

سرهی پوپکو، مسئول اداره نظامی کی‌یف، امروز گفت که روسیه در این ماه سومین راکت بالستیک خود را بر اوکراین پرتاب کرده است. او افزود که نیروهای روسی یک راکت کروز را هم به سمت کییف شلیک کرده‌اند.

همزمان، قوای هوایی اوکراین گفته که آنها جلو حملات هشت طیاره بی‌سرنشین و پنج راکت بر فراز مناطق کییف، سومی و پولتاوا را گرفته‌اند. پوپکو افزود که از تلفات و خسارات در کییف تاکنون گزارشی نشده است.

XS
SM
MD
LG