لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۲

استقبال گستردۀ مردم از قهرمانی تیم ملی فوتبال زیر ۱۷ سال افغانستان در رقابت‌های آسیای مرکزی


قهرمانی تیم ملی فوتبال زیر ۱۷ سال افغانستان در رقابت‌های آسیای مرکزی با استقبال گسترده مردم روبرو شد.
قهرمانی تیم ملی فوتبال زیر ۱۷ سال افغانستان در رقابت‌های آسیای مرکزی با استقبال گسترده مردم روبرو شد.

قهرمانی تیم ملی فوتبال زیر هفده سال افغانستان در رقابت‌های قهرمانی فوتبال زیرهفده سال مرکز آسیا با استقبال مردم در افغانستان روبرو شده است.

باشنده‌گان ولایت‌های مختلف افغانستان این قهرمانی را یک دستاورد بزرگ می‌خوانند.

حمیدالله ژواک، باشنده ولایت غور که از قهرمانی تیم ملی فوتبال زیرهفده سال افغانستان در رقابت‌های قهرمانی آسیای مرکزی خرسند است، آن را یک دستاورد می‌خواند.

او به رادیو آزادی گفت که قهرمانی تیم ملی فوتبال زیرهفده سال افغانستان در این رقابت‌ها او را به پیروزی‌های بیشتر تیم‌های ملی ورزشی افغانستان امیدوار ساخته است.

"پیروزی تیم ملی فوتبال هفده سال افغانستان برای اولین بار در رقابت‌های آسیایی یک صحنه خوشحال‌کننده و یک پیام خوبی بود که انشاءالله خنده را به لبان همه جاری کرده است، این برای همه ما یک موفقیت است و آرزو داریم که همه تیم‌های ملی ما برای افغانستان افتخارات خوب کسب کنند."

سید اکبر، باشنده ولایت ننگرهار، نیز از این پیروزی خوشحال است.

بیشتر در این باره: افغانستان قهرمان رقابت‌های فوتبال قهرمانی هفده سال آسیای مرکزی شد.

"تیم هفده سال ما در رقابت‌های آسیایی مسابقات زیادی را برنده شد و بسیار زحمت کشیده بودند و عرق ریختند و این نتیجه عرق‌ریزی‌های‌شان در میدان مسابقه بود که این برای افغانستان یک دستاورد بزرگ است و از امارت اسلامی می‌خواهیم که در بخش‌های مختلف ورزش زمینه برای همه جوانان فراهم شود."

تیم ملی فوتبال زیر هفده سال افغانستان روز شنبه «۳ سنبله» در رقابت‌های قهرمانی فوتبال زیرهفده سال مرکز آسیا مسابقه‌اش را با تیم ازبیکستان انجام داد که سرانجام با به ثمر رسیدن گُل توسط عظیم‌الدین حاجی‌زاده در نیمه نخست مسابقه، تیم افغانستان با شکست دادن تیم ازبیکستان قهرمان این رقابت‌ها شد.

این نخستین قهرمانی تیم ملی فوتبال زیرهفده سال افغانستان در این رقابت‌ها به شمار می‌رود.

رقابت‌های قهرمانی فوتبال زیرهفده سال مرکز آسیا از تاریخ ۱۷ اگست با اشتراک شش تیم از جمله افغانستان، ایران، ازبکستان، ترکمنستان، تاجیکستان و قرغیزستان به میزبانی تاجیکستان برگزار شده بود که روز شنبه "۳ سنبله" با قهرمانی افغانستان پایان یافت.

ورزشکاران افغان در ماه‌های اخیر در رشته‌های مختلف ورزشی همچنان به دستاوردهای بزرگ دست می‌یابند.
ورزشکاران افغان در ماه‌های اخیر در رشته‌های مختلف ورزشی همچنان به دستاوردهای بزرگ دست می‌یابند.

در این رقابت‌ها، تیم ازبکستان نائب قهرمان و تیم تاجیکستان با شکست دادن تیم ایران جایگاه سوم را از آن خود کرد.

از سوی دیگر، انتظار می‌رود تیم ملی فوتسال افغانستان تا کمتر از یک ماه دیگر در جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ شرکت کرده و سلسله رقابت‌های خود را با تیم‌های مقابل آغاز کند.

تیم ملی فوتسال افغانستان در ماه ثور در جام ملت‌های فوتسال آسیا با شکست دادن تیم‌های بحرین، عراق و قرغیزستان موفق شد که جواز حضور به جام جهانی فوتسال را به دست بیاورد.

انتظار می‌رود تیم ملی فوتسال افغانستان در این رقابت‌های جام جهانی که به تاریخ ۱۴ سپتمبر امسال در ازبکستان برگزار می‌شود، اشتراک کرده و با حریفان خود روبه‌رو شود.

شماری از افغان‌ها نیز برای پیروزی تیم ملی فوتسال افغانستان در این رقابت‌ها آرزوی موفقیت کرده و خواهان حمایت آنها شده‌اند.

احمد، یکی از باشنده‌های شهر کابل، در این مورد به رادیو آزادی گفت:

"تیم فوتسال ما یک تیم بسیار قوی شده است و در این اواخر خوب درخشیده تا به جام جهانی راه پیدا کردند و آرزوی ما این است که بازهم تیم ما خوب بدرخشد و از این رقابت‌ها دستاورد خوبی برای مردم افغانستان کسب کند."

منصوره، یک باشنده ولایت کندز، نیز خواهان پیشرفت‌ها و دستاوردهای بیشتر این ورزشکاران در جام جهانی فوتسال است.

"من افتخار می‌کنم که ورزشکاران ما در میدان‌های ورزش خوب می‌درخشند، این که تیم فوتسال ما به رقابت‌های جام جهانی فوتسال راه یافته برایم جای افتخار است و آرزو دارم که با شکست دادن حریفان خود با دست پر برگردند."

شماری از افغان‌ها می‌گویند قهرمانی‌های پیهم ورزشکاران افغان در عرصه‌های ورزش در رشته‌های مختلف از جمله فوتبال، فوتسال، کرکت و دیگر رشته‌های ورزشی سبب خوشحالی آنان شده است.

این افغان‌ها از حکومت طالبان، فدراسیون‌های بین‌المللی ورزش و دیگر نهادهای حامی ورزشکاران می‌خواهند تا این قهرمانان واقعی ورزش را در میدان‌های مبارزه برای افغانستان تنها نگذاشته و از آنان به گونه کامل حمایت کنند.

پس از آنکه تیم ملی فوتبال زیر سن هفده سال افغانستان به جام قهرمانی در رقابتهای آسیای مرکزی دست یافت، واکنش های چهره های مطرح سیاسی افغانستان را درپی داشت.

واکنش سیاسیون به قهرمانی تیم ملی فوتبال زیر هفده سال

حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان امروز یکشنبه چهارم سنبله در صفحه فیسبوک اش نوشته است که «پیروزی و کسب این جام قهرمانی را به تمام هموطنان و به‌خصوص تیم جوانان فوتبال کشور تبریک میگویم و آرزوی موفقیت برای شان دارم.»

داکتر عبدالله عبدلله رییس پیشین شورای مصالحه ملی نیز امروز با گذاشتن یک پوست فیسبوکی در آن نوشته است که «مقام قهرمانی رقابتهای مرکز آسیا به بازیکنان و مربیان تیم ملی فوتبال زیر هفده سال و مردم عزیز افغانستان مبارک.»

محمد اشرف غنی رییس جمهور پیشین افغانستان که در تبعید بسر میبرد امروز در صفحه فیسبوک اش نوشته است که «مقام قهرمانی در رقابت های مرکز آسیا (کافا) را به بازیکنان تیم فوتبال زیر ۱۷ سال، مربیان آنها و تمام مردم کشور عزیز خود شادباش و تهنیت عرض می کنم.»

تیم ملی فوتبال زیر سن هفده سال افغانستان دیروز شنبه سوم سنبله با پیروزی یک بر صفر مقابل ازبکستان در دیدار نهایی جام قهرمانی فوتبال زیر سن هفده سال مرکز آسیا به مقام قهرمانی دست یافت.

XS
SM
MD
LG