لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۸ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۵۱

مسابقات کریکت لیگ شپگیزه؛ از موفقیت‌ها تا چالش‌ها از دیدگاه ناظران


اظران معتقدند که کریکت بورد افغانستان باید از استعدادهای جوان لیگ شپگیزه استفاده مناسب کند.
اظران معتقدند که کریکت بورد افغانستان باید از استعدادهای جوان لیگ شپگیزه استفاده مناسب کند.

شماری از ناظران کریکت، با آنکه چگونگی برگزاری لیگ شپگیزه امسال را خوب ارزیابی می‌کنند؛ اما می‌گویند که برخی چالش‌های مدیریتی در آن وجود داشت که نیاز است کریکت بورد افغانستان در آینده به آن توجه کند.

شپگیزه بزرگترین لیگ کریکت افغانستان به روز شنبه پایان یافت.
تیم نهنگان آمو به کاپیتانی عظمت‌الله عمرزی قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کرد و این نخستین باری بود که این تیم در بازی نهایی برنده شد.
این نهمین دور لیگ شپگیزه بود که همه بازیکنان تیم ملی افغانستان در آن سهم گرفته بودند.
شماری از ناظران افغان کریکت به همین دلیل لیگ کنونی شپگیزه را خوب ارزیابی می‌کنند.
سمیع‌الله هلال یکی از آنان به رادیو آزادی گفت فراهم کردن فرصت برای درخشیدن استعدادهای جوان گام خوبی برای آینده کریکت افغانستان است.

"امسال در لیگ شپگیزه ستاره‌های کرکت با استعدادهای جوان بازی کردند، همین بود که تعدادی از جوانان با عملکرد خوب در صدر لیست‌ها قرار گرفتند، زبید اکبری، الله‌محمد غضنفر، وفی‌الله تره‌خیل و صدیق اتل آن جوانانی بودند که در لیگ امسال خوب بازی کردند و دستاوردهای خوبی داشتند".

قسیم هلال، یک ناظر دیگر کریکت، می‌گوید اکنون مسئولیت کریکت بورد افغانستان است که از استعدادهای به میان آمده در فارمت‌های مختلف استفاده مناسب کند.

"اگر بعد از این رقابت‌ها بالای جوانان کار شود و آنان برای رقابت‌های بیرونی تربیه شوند و باز به تیم ملی فرستاده شوند، برای افغانستان دستاوردهای خوبی خواهند داشت".

اما او با آنکه لیگ کنونی را مناسب ارزیابی می‌کند اما آن را برای علاقمندان و تماشاچیان لذت‌بخش نمی‌داند؛ زیرا به گفته او برای این رقابت‌ها خوب کمپاین نشده بود.
ابراهیم مومند، آگاه امور کرکت، هم به مشکلات مدیریتی لیگ شپگیزهه اشاره کرده و گفت که در مورد این لیگ برای بازیکنان به موقع معلومات داده نشده بود، کاپیتان‌های تیم در مورد بازیکنان معلومات کامل نداشتند.

مومند به رادیو آزادی گفت پیش از آغاز اینگونه لیگ‌های بزرگ نیاز است که کریکت بورد آماده‌گی بگیرد.

ناظران لیگ شپگیزه امسال را موفق اما با چالش‌های مدیریتی می‌دانند.
ناظران لیگ شپگیزه امسال را موفق اما با چالش‌های مدیریتی می‌دانند.

"شما دیدید که برای این لیگ هیچ کمپ‌های تمریناتی برگزار نشد، کاپیتان‌های تیم در مورد بازیکنان خود معلومات نداشتند، کاپیتان‌ها بسیار ناوقت فهمیدند که توازن تیم‌ها را برابر کنند، در اینگونه لیگ‌ها که اینقدر هزینه می‌شود، باید از اول خوب منظم شود، برای بازیکنان از وقت معلومات داده شود و تاریخ دقیق برای‌شان مشخص شود و این مسئولیت کریکت بورد است".

سید نسیم سادات، سخنگوی کریکت بورد، در این مورد به پرسش‌های رادیو آزادی پاسخ نداد.
لیگ شپگیزه که در ۱۲ آگست میان ۵ تیم در کابل آغاز شد، روز گذشته ۲۴ آگست پایان یافت.
هرچند در رقابت امسال کدام بازیکن بیرونی سهم نگرفته بود، اما بازیکنان تیم ملی کرکت افغانستان که مدت‌های طولانی در لیگ‌های خارجی بازی کرده بودند، در این رقابت‌ها سهم گرفته بودند.

XS
SM
MD
LG