لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۳۱ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۷

تیم ملی کریکت افغانستان برای دومین بار متوالی افریقای جنوبی را شکست داد


برخی از اعضای تیم ملی کریکت افغانستان پس از پیروزی در برابر تیم افریقای جنوبی ( عکس از صفحه رسمی کریکت بورد افغانستان)
برخی از اعضای تیم ملی کریکت افغانستان پس از پیروزی در برابر تیم افریقای جنوبی ( عکس از صفحه رسمی کریکت بورد افغانستان)

دومین بازی یک روزه افغانستان و آفریقای جنوبی امروز جمعه ۳۰ سنبله ساعت ۰۴:۳۰ به وقت کابل در استدیوم کریکت شارجه در امارات متحده عربی برگزار شد که افغانستان پس از برنده شدن قرعه، بیتینگ کرد.

تیم افغانستان به دنبال از دست دادن ۴ بازیکن، ۳۱۲ رنز را برای حریف هدف تعیین کرد.

در میان بیتسمن های افغانستان، رحمان الله گربز ۱۰۵ دوش بدست آورد و تبدیل به اولین کریکتر افغانستان شد که یک صد نمره یی در برابر آفریقای جنوبی بدست آورده است، وی تعداد مجموعی ۱۰۰ نمره یی اش را برای هفتمین بار تکمیل کرد و ریکارد محمد شهزاد با شش ۱۰۰ نمره یی را شکست.

عظمت الله عمرزی نیز ۸۶ دوش بدست آورد و رحمت شاه ۵۰ دوش کسب کرد.

در نیمه دوم تیم ملی کریکت افریقای جنوبی در ۳۴.۲ آور همه ویکت هایش را از دست داد و این تیم با تفاوت ۱۷۷ دوش از افغانستان شکست خورد‌ و قهرمانی افغانستان در این تورنمنت قطعی شد.

در این مسابقه بخش بالینگ راشد خان پنج ویکت گرفت و عنوان بهترین بازیکن میدان را بدست آورد و ننگیالی خروتی ۴ ویکت بدست آورد و هردو نقش تعیین کننده در این پیروزی تاریخی ایفا کردند.

سومین و آخرین مسابقه افغانستان به روز یکشنبه اول میزان ساعت چهار و نیم عصر به وقت کابل در استدیوم کریکت شارجه در امارات متحده عربی برگزار میشود که افغانستان در صورت پیروزی و یا شکست در آن رقابت‌، جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد.

XS
SM
MD
LG