لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۵۳

وزارت صحت لبنان: ۱۸۲ نفر در حملات اسرائیل به این کشور کشته و ۷۲۷ زخم برداشته‌اند


نیروهای حافظ صلح می‌گویند که شاهد افزایش بمباران در مناطق مرزی بودند.
نیروهای حافظ صلح می‌گویند که شاهد افزایش بمباران در مناطق مرزی بودند.

وزارت صحت لبنان می‌گوید در پی حملات هوایی امروز اسرائیل بر حزب‌الله، ۱۸۲ نفر کشته و ۷۲۷ نفر دیگر زخمی شدند.

این تلفات شامل کودکان، زنان و کارکنان صحی می‌شود. حزب‌الله تا به حال در این باره چیزی نگفته است.

یواف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، در پیام ویدیویی که دفترش نشر کرده، گفته است که حملات‌شان را در داخل لبنان گسترش خواهند داد.

گالانت در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که ارتش اسرائیل مرکزهای حزب‌الله را در جنوب لبنان، در درۀ بیکا و در شمال در نزدیکی سرحدات سوریه هدف قرار داده است.

خبرگزاری جرمنی به نقل از ارتش اسرائیل گزارش داده که در این حملات ۳۰۰ ساحه مربوط به حزب‌الله هدف قرار داده شده است.

اسرائیل امروز اعلام کرد که موج جدیدی از عملیات نظامی را علیه گروه حزب‌الله در جنوب لبنان آغاز کرده است. پیش از این، آویچای آدرعی (Avichay Adraee)، سخنگوی ارتش اسرائیل، گفته بود که چاره‌ای جز حمله به خانه‌هایی که حزب‌الله تسلیحاتش در آنها نگهداری می‌کند، وجود ندارد.

همزمان، نیروهای حافظ صلح ملل متحد در جنوب لبنان اعلام کرده‌اند که شاهد افزایش بمباران در مناطق مرزی اسرائیل و لبنان بوده‌اند. سخنگوی این نیروها این موضوع را به خبرگزاری رویترز گفته است.

خبرنگار رویترز از جنوب لبنان گزارش داده که در پیام‌های دریافتی از یک شماره لبنانی به مردم مناطق جنوبی گفته شده است که هزار متر دورتر از مواضع حزب‌الله قرار گیرند. این هشدار به مردم برای ترک خانه‌هایشان به بیروت، پایتخت لبنان، هم رسیده است.

زیاد مکاری، وزیر اطلاعات لبنان، گفت که این وزارت نیز اخطاری دریافت کرده است که باید ساختمان را ترک کنند، اما مکاری گفت که از ساختمان خارج نخواهند شد، زیرا به گفتۀ او، این بخشی از جنگ روانی است.

حزب‌الله تاکنون در مورد حملات اسرائیل اظهار نظری نکرده است.
حزب‌الله تاکنون در مورد حملات اسرائیل اظهار نظری نکرده است.

پیش از این، دانیل هگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، در یک نشست خبری در این باره هشدار داد و گفت که پیام‌هایی به زبان عربی برای تمامی شبکه‌ها و پلتفرم‌های لبنان ارسال شده است.

هگاری در پاسخ به این سوال که آیا اسرائیل به لبنان حملۀ زمینی خواهد کرد یا خیر، گفت: ارتش تمام اقدامات لازم را انجام خواهد داد تا مردم مناطق شمالی اسرائیل به سلامت به خانه‌های خود بازگردند.

سخنگوی ارتش اسرائیل در این نشست خبری، ویدئویی را که از هوا گرفته شده بود، به خبرنگاران نشان داد که به گفتۀ وی، افراد مسلح حزب‌الله در حال تلاش برای پرتاب موشک‌های کروز از یک خانۀ مسکونی در لبنان هستند، اما حملۀ هوایی اسرائیل مانع این حملۀ آنان شد.

این درگیری‌ها در مرز مشترک لبنان و اسرائیل از زمان آغاز بحران غزه در ۷ اکتبر سال گذشته سابقه ندارد و این نگرانی را افزایش داده است که جنگ غزه ممکن است به تمام خاورمیانه گسترش یابد.

XS
SM
MD
LG