لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۲ عقرب ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۰۳

جوبایدن و برخی از رهبران اروپایی در مورد حمایت بیشتر از اوکراین، در جرمنی با هم دیدار می‌کنند


سفر رئیس جمهور بایدن به جرمنی
سفر رئیس جمهور بایدن به جرمنی

جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده امریکا امروز با روسای جمهور جرمنی، فرانسه و بریتانیا در برلین در مورد اوکراین صحبت خواهد کرد.

این نشست یک روز بعد از اینکه ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین پلانی را با مقامات اتحادیه اروپا و ناتو به اشتراک گذاشت که به گفته او برای پایان دادن به تهاجم ۳۰ ماهه روسیه به اوکراین کمک خواهد کرد.

سفر جو بایدن، رییس جمهور امریکا به اروپا در حالی صورت می‌گیرد که روسیه در روزهای اخیر حملات روزانه خود را بر شهرها و تأسیسات اولیه اوکراین شدت بخشیده است.

امروز مقامات اوکراینی اعلام کردند که نیروهای روسی یکی از بزرگترین حملات طیاره های بدون سرنشین را که چهار و نیم ساعت ادامه داشت، انجام داده اند.

رئیس جمهور بایدن دیروز به جرمنی رسید.

نیروهای اوکراینی در نبرد با اردوی روسیه به طور فزاینده به حمایت نظامی ایالات متحده و کشور های غربی متکی اند.
نیروهای اوکراینی در نبرد با اردوی روسیه به طور فزاینده به حمایت نظامی ایالات متحده و کشور های غربی متکی اند.

آقای بایدن قرار بود در هفته گذشته در یک سفر چهار روزه به جرمنی برود و در گروه رامشتاین که شامل حدود ۵۰ کشور متحد اوکراین است اشتراک کند و در مورد راه های کمک نظامی بیشتر به اوکراین در زمستان پیشرو صحبت نماید.

گروه رامشتان متشکل از ۵۰ کشور است که به در حمایت از اوکراین قرار دارند.

اما این سفر بایدن به دلیل طوفان میلتون در ایالات متحده به تاخیر افتاد.

رئیس جمهور بایدن در جریان سفر کوتاه ۲۴ ساعته خود به جرمنی با فرانک والتر اشتاینمایر رئیس جمهور، سپس با اولاف شولتز صدراعظم جرمنی، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و کایر استورمر صدراعظم بریتانیا گفتگو خواهد کرد.

جک سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا گفته است که رئیس جمهور بایدن تلاش دارد تا تعهد امریکا به اوکراین را برای مدت طولانی پایدار و اساسی بسازد.

ولودیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین روز پنجشنبه به اتحادیه اروپا و متحدان ناتو در مورد طرح خود که آن را "طرح پیروزی" خواند، جزئیات داد.

رئیس جمهور اوکراین تلاش کرده است تا عضویت اوکراین در پیمان نظامی ناتو را بپذیرند.

رئیس جمهور زلینسکی استدلال دارد که پیوستن اوکراین به ناتو ارادۀ مسکو را برای ادامۀ جنگ تضعیف و روسیه را مجبور به مذاکره خواهد ساخت.

XS
SM
MD
LG