لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۵ عقرب ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۶

تیم ملی فوتبال زیر سن هفده سال افغانستان با شکست دادن کمبودیا به جام ملت های آسیا راه یافت


بازیکنان تیم ملی فوتبال زیر سن هفده سال افغانستان
بازیکنان تیم ملی فوتبال زیر سن هفده سال افغانستان

تیم ملی فوتبال زیر سن هفده سال افغانستان در مقابل کمبودیا به پیروزی رسید و به جام ملت های آسیا صعود کرد.

تیم ملی فوتبال زیر سن هفده سال افغانستان در رقابت های مقدماتی جام آسیا کمبودیا را سه بر یک شکست داد. این مسابقه امروز جمعه چهارم عقرب در شهر پنوم پن کمبودیا برگزار گردید.

در این مسابقه برای تیم افغانستان یاسر صافی، وارث شیرزی و آرش احمدی گولزنی کردند. افغانستان با این پیروزی در صدر جدول گروپ "B" باقی ماند و با ۲۰ گول زده، صعود اش به جام ملت های فوتبال زیر سن هفده سال آسیا که در سال ۲۰۲۵ به میزبانی عربستان سعودی برگزار میشود، قطعی شد.

تیم افغانستان در رقابت پایانی اش به روز یکشنبه ششم عقرب ساعت چهار و نیم عصر به وقت کابل در برابر تیم ملی فوتبال زیر هفده سال بنگله دیش قرار می گیرد.

تیم فوتبال زیر سن هفده سال افغانستان در این اواخر دستآورد های قابل ملاحظه یی داشته است.
تیم فوتبال زیر سن هفده سال افغانستان در این اواخر دستآورد های قابل ملاحظه یی داشته است.

در آن روز ده تیم صدر نشین با ۵ تیم که در گروپ های شان با امتیازات بهتر دوم می شوند، به جام ملت های فوتبال آسیا برای سال ۲۰۲۵ صعود می کنند.

رقابت های جام ملت های آسیا در ماه اپریل سال آینده به میزبانی عربستان سعودی برگزار میشود

جام ملت های فوتبال زیر سن هفده سال آسیا در سال ۲۰۲۵ از تاریخ سوم اپریل آغاز میشود و الی ۲۰ اپریل ادامه خواهد داشت، در آن رویداد ۱۶ تیم برتر آسیا حضور خواهد داشت.

این تورنمنت که قبلأ تا سال ۲۰۱۸ بنام «زیر شانزده سال» برگزار میشد، افغانستان در آن سال برای اولین بار به جام ملت های فوتبال زیر سن شانزده سال صعود کرد و با سه شکست پی در پی نتوانست که از دور گروهی جلو برود، همچنان تیم زیر سن هفده سال افغانستان در سال ۲۰۲۳ که برای اولین بار این تورنمنت زیر این نام برگزار شد، صعود کرد ولی با دو شکست مقابل ایران و کوریای جنوبی و پیروزی ۲ بر یک مقابل قطر باز هم نتوانست که به دور حذفی صعود کند.

امید ها این بار با تیم قدرتمند فعلی افغانستان بر آن است که این تیم برای اولین بار در تاریخ این جام بتواند به دور حذفی صعود کند که با صعود اش به جمع هشت تیم برتر آسیا، جواز حضور به جام جهانی ۲۰۲۵ فوتبال زیر سن هفده سال که در قطر برگزار خواهد شد را کسب خواهد کرد.

هرگاه این اتفاق بیافتد تیم هفده سال افغانستان نیز مانند تیم ملی فوتسال افغانستان تاریخ سازی بزرگ خواهند کرد. زیرا فوتسال افغانستان نیز از جام کافا آغاز کرد و به جام جهانی ختم نمود.

گزارش : ذبیح الله شهزاد

XS
SM
MD
LG