لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۷ عقرب ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۵۲

آغاز بیست‌وهشتمین دورۀ مسابقات انتخابی تیم ملی بوکسینگ افغانستان در کابل


یست‌و هشتمین دورۀ مسابقات انتخابی تیم ملی بوکسینگ افغانستان
یست‌و هشتمین دورۀ مسابقات انتخابی تیم ملی بوکسینگ افغانستان

بیست‌وهشتمین دورۀ مسابقات انتخابی تیم ملی بوکسینگ افغانستان دیروز آغاز شد.

به نقل از نشرات ریاست تربیت بدنی و ورزش افغانستان، رقابت‌های انتخابی تیم ملی بوکسینگ افغانستان روز شنبه، پنجم عقرب، با اشتراک ۲۸۷ بوکسر در کابل آغاز شد و برای یک هفته ادامه خواهد داشت.

فدراسیون بوکس افغانستان با همکاری کمیته ملی المپیک و ریاست تربیت بدنی افغانستان این رقابت‌ها را برگزار کرده‌ است که در آن ورزشکارانی از شانزده ولایت افغانستان اشتراک دارند. این رقابت‌ها در سیزده کتگوری وزنی برگزار شده‌اند.

در خبرنامه‌های اداره‌های ورزشی افغانستان آمده است که تنها نفرات اول و دوم در سیزده وزن عضویت تیم ملی بوکسینگ را کسب خواهند کرد که تعداد آنان به ۲۶ تن خواهد رسید. با این حال، رادیو آزادی در مصاحبه‌ای با قدیر سلطانی، سرپرست فدراسیون بوکسینگ افغانستان، درباره سرنوشت نفرات سوم در هر وزن پرسید.

قدیر سلطانی به رادیو آزادی گفت که در گزارش‌ها سوء تفاهمی ایجاد شده است و نفراتی که در هر وزن به مقام سوم دست می‌یابند، در کنار نفرات اول و دوم عضو تیم ملی شمرده می‌شوند و در آینده از آنان استفاده خواهد شد. اما او تأکید کرد که تنها نفرات اول و دوم شامل عصریه ماهانه می‌شوند.

قابل ذکر است که ورزشکاران تیم‌های ملی افغانستان در تمامی رشته‌های ورزشی که تحت ریاست تربیت بدنی و ورزش و فدراسیون‌های ورزشی عضو هستند، ماهانه "یک هزار افغانی" عصریه یا معاش دریافت می‌کنند.

قرار است که تیم ملی بوکسینگ افغانستان به تاریخ دهم قوس در رقابت‌های قهرمانی بوکس آماتور آسیا اشتراک کند.

XS
SM
MD
LG