لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۷ عقرب ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۸

تیم زیر سن هفده سال افغانستان با پیروزی مقابل بنگله‌دیش به جام ملت‌های آسیا صعود کرد


با این صعود، تیم زیر سن هفده سال افغانستان تنها نیاز به صعود به دور حذفی دارد تا به جام جهانی ۲۰۲۵ در قطر راه یابد.
با این صعود، تیم زیر سن هفده سال افغانستان تنها نیاز به صعود به دور حذفی دارد تا به جام جهانی ۲۰۲۵ در قطر راه یابد.

تیم ملی فوتبال زیر سن هفده سال افغانستان بنگله‌دیش را شکست داد. تیم ملی فوتبال زیر سن هفده سال افغانستان در آخرین رقابت خود در مقدماتی جام ملت‌های فوتبال زیر سن هفده سال آسیا امروز، یکشنبه ششم عقرب، ساعت یک و نیم بعد از ظهر به وقت کابل مقابل بنگله‌دیش به میدان رفت و این تیم را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داد.

افغانستان در سه رقابت قبلی خود نیز با نتایج پرگل تیم‌های فلیپین، ماکائو و کمبودیا را شکست داده است و با پیروزی امروز مقابل بنگله‌دیش با ۱۲ امتیاز به عنوان تیم صدرنشین از گروه "B" مقدماتی جام آسیا به جام ملت‌های فوتبال زیر سن هفده سال آسیا صعود کرد.

جام ملت‌های فوتبال زیر سن هفده سال آسیا در سال ۲۰۲۵ از تاریخ سوم اپریل آغاز می‌شود و الی ۲۰ اپریل ادامه خواهد داشت، و در آن رویداد ۱۶ تیم برتر آسیا حضور خواهند داشت. تیم افغانستان برای راه‌یابی به جام جهانی زیر سن هفده سال که در سال ۲۰۲۵ به میزبانی قطر برگزار خواهد شد، نیاز دارد تا تنها از دور گروهی به دور حذفی صعود کند.

این تورنمنت از سال ۱۹۸۵ تا سال ۲۰۱۸ تحت نام جام ملت‌های فوتبال زیر سن شانزده سال برگزار می‌شد، اما کنفدراسیون فوتبال آسیا نام آن را در سال ۲۰۲۳ تغییر داد. افغانستان در تاریخ این رقابت‌ها تنها در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۳ حضور داشته که هر دو بار در دور گروهی شکست خورد و نتوانست جواز صعود به دور حذفی را کسب کند.

XS
SM
MD
LG