لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۸

هلاکت ۵۴ تن ناشی از گرمای شدید در کانادا


افزایش درجه حرارت به روز های یکشنبه و دوشنبه آینده در کیوبک و مونتریال پیش بینی گردیده است
افزایش درجه حرارت به روز های یکشنبه و دوشنبه آینده در کیوبک و مونتریال پیش بینی گردیده است

موج گرمی بی سابقه در کانادا، جان بیشتر از پنجاه نفر را گرفته و تعدادی را نیز روانه شفاخانه ها ساخته است. بر اساس اطلاعاتی که وزارت صحت کانادا به نشر رسانده گفته شده است که در جریان شش روز گذشته، پنجاه و چهار تن از افراد به ویژه بزرگسالان در زیر گرمای شدید، جان باخته اند.

وزارت صحت کانادا در اعلامیه یی گفته است: "بیشتر کسانی که زیر گرمای شدید جان داده اند، افرادی هستند که بالا تر از شصت و پنج سال عمر دارند و تعدادی از آنان بیمار بوده اند."

خبرگزاری های کانادایی گزارش داده اند که بیشترین تلفات ناشی از افزایش گرما در ایالت کیوبک و مونتریال صورت گرفته است و تعدادی نیز به خاطر دریافت کمک های ضروری به شفاخانه ها منتقل گردیده اند.

در جریان یک هفته گذشته درجه حرارت در کیوبک و مونتریال تا چهل و پنج درجه افزایش داشته است . حکومت از یک هفته به این طرف وضعیت هشدار جدی را اعلام کرده بود. اما از روز جمعه در نتیجه کاهش نسبی دمای هوا، وضعیت عادی شده است.

در شماری از ایالت های کانادا به شمول آنتاریو از یک هفته به این طرف افزایش گرما منجر گردیده تا حکومت های محلی محلات ویژه یی را در بسیاری از بخش ها برای درمان بیماری های ناشی از گرمای هوا و فراهم کردن نوشیدنی های سرد برای مردم، ایجاد نمایند

.

سیرج مینویل یک عضو اداره محیط زیست کانادا گفته است که شدت گرما در جریان روز های آینده کاهش می یابد. اما این درحالی است که موج تازه افزایش درجه حرارت به روز های یکشنبه و دوشنبه آینده در کیوبک و مونتریال پیش بینی گردیده است.

وزارت صحت کانادا علام کرده است که به روز دوشنبه معلومات تازه در مورد تلفات ناشی از گرمای هوا را اعلام خواهد کرد.

برشنانظری – کانادا

XS
SM
MD
LG