در اثر درگیرها در کندز ۶ فرد ملکی کشته و ۸۵ تن زخمی شده اند

مسئولان شفاخانه حوزوی ولایت کندز می‌گویند که در اثر درگیری‌های دو روزه بیش از ۹۰ کشته و زخمی به این شفاخانه انتقال شده‌اند که بیشتر‌شان افراد ملکی هستند.

داکتر محمد نعیم منگل رئیس شفاخانه حوزوی کندز در صحبت به رادیوآزادی گفت که در جریان دو روز به این شفاخانه ۸۵ زخمی و ۶ کشته انتقال شده و در میان کشته شدگان دو تن آنان اطفال می باشند.

داکتر محمد نعیم منگل رئیس شفاخانه حوزوی کندز

وی وضعیت مجروحین را قناعت بخش خوانده گفت:

"در مجموع به شفاخانه ۸۵ زخمی جهت تداوی انتقال داده شده‌اند که از این میان ۳۷ تن‌ شان را ما بستر نمودیم و متباقی آن را پس از تداوی مرخص نمودیم و به خانه‌های‌شان رفتند."

منگل افزود که در میان افراد زخمی شده، اطفال، زنان، جوانان و مردان کهن سال شامل اند.

بر اساس گفته‌های رئیس شفاخانه کندز، این افراد در اثر درگیری‌های که در میان نیروهای دولتی و طالبان مسلح در سطح این ولایت جریان دارد زخمی و یا کشته شده‌اند.

با این حال شماری از افرادی که در اثر این درگیری‌ها زخمی شده‌اند، از مخالفان مسلح حکومت می‌خواهند که دیگر از برادر کشی دست بکشند و سبب آزار و اذیت مردم ملکی نشوند.

دو تن از افراد زخمی شده به رادیوآزادی چنین گفتند.

" من باشنده قریه غوندی ولسوالی چهاردره هستم، دیروز در خانه ما مرمی هاوان اصابت کرد که در اثر آن من و مادرم زخمی شدیم و حالا در شفاخانه بستر هستیم."

"روی خدا را ببینید دیگر جنگ بس است از جنگ، برادر کشی و مردم آزاری دست بکشید، بیاید در بازسازی و آبادی کشور سهم بگیرید."

باید گفت که از اثر این دیگری‌ها صدها خانواده نیز از ساحات مختلف کندز بیجا شده‌اند.

قابل ذکر است که دو روز قبل طالبان مسلح عملیات را تحت نام "عمری" به هدف تصرف ولایت کندز راه اندازی کرده بودند که به ناکامی انجامید، اما تا هنوز در ولسوالی‌ها و حومه‌ها شهر کندز میان نیروهای دولتی و طالبان مسلح درگیری وقفه‌یی جریان دارد.

گزارش: اجمل آرین