بارک اوباما در جرمنی روی تقویت تلاش‌های ضد تروریزم صحبت می‌کند

بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده امریکا و انگلا مرکل صدراعظم جرمنی

قصر سفید می‌گوید، دیدار امروز رئیس جمهور اوباما با رهبران جرمنی، فرانسه، بریتانیا و ایتالیا روی تلاش‌های ضد تروریزم بعد از حملات پاریس و حمله ماه مارچ در بروکسل، داعش، عراق، سوریه، لیبیا و بحران مهاجرین در اروپا متمرکز خواهد بود.

اوباما که دیروز در شهر هانوور جرمنی با صدراعظم انگلا مرکل دیدار کرد بعداً در یک کنفرانس مشترک خبری از جوانب درگیر جنگ در سوریه خواست به مذاکرات صلح برگردند و متارکه را دوباره وضع نمایند.

بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا

وی روی حل صلح آمیز معضله سوریه تأکید نموده گفت:

ا از افزایش درگیری‌ها در سوریه در چند روز گذشته نگرانیم و توافق داریم که یگانه راه حل برای سوریه یک راه حل سیاسی و ایجاد یک حکومت همه شمول است که از تمام مردم سوریه نمایندگی کند."

اوباما از ایجاد یک زون امن در سوریه دفاع کرده گفت، با رئیس جمهور پوتین هفته گذشته صحبت کرده‌است تا ختم خشونت‌ها در سوریه یقینی گردد.

اوباما قبل از ظهر دیروز گفت، به باور وی مناطق تحت کنترول داعش می‌توانند کاهش یافته و این گروه از قرارگاه های‌شان در موصل عراق و رقۀ سوریه رانده شوند.

ایالات متحده امریکا رهبری یک ائتلاف را به عهده دارد که در سوریه و عراق علیه داعش حملات هوایی انجام می‌دهد.

رئیس جمهور اوباما دیروز گفت، این برای امریکا، بریتانیا و هر کشور دیگر غربی یک اشتباه خواهد بود که با استفاده از نیروهای زمینی برای برکناری رئیس جمهور اسد که از متحدین روسیه بشمار می‌رود، تلاش نمایند.

دیدار اوباما از جرمنی آخرین توقف سفر شش روزۀ وی به خارج است که در آن خواهان تقویت همکاری‌های متحدین کلیدی‌اش علیه داعش شد.