ترمپ: امنیت برخی شهرهای امریکا نسبت به افغانستان خرابتر است

نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا می‎گوید، امنیت برخی شهرهای امریکا نسبت به افغانستان خرابتر است.

دونالد ترمپ این نگرانی را هنگام کمپاین انتخاباتی‌اش در ایالات کارولینای شمالی ابراز نموده‎است.

ترمپ که با اظهارات حیران کننده‌اش مشهور شده‎است این بار امنیت برخی شهرهای امریکا را نسبت به افغانستان خرابتر خوانده‎است.

ترمپ در جریان کمپاین انتخاباتی‌اش در ایالات کارولینای شمالی گفت، در برخی شهرها به اندازه نگرانی وجود دارد که ممکن است، هنگام قدم زدن در سرک‎ها هم افراد کشته شوند.

ترمپ: صادقانه بگویم جاهای مانند افغانستان نسبت به شهرهای ما مصون‌تر است.

​این اظهارات از طریق برخی شبکه‎های تلویزیونی امریکا هم نشر شده‎است که می‌گوید:

"شما شهرهای داخلی ما را ببینید، درس وجود ندارد، کار نیست، اگر در سرک‎ها قدم بزنی کشته می‎شوی، وضعیت خیلی خراب است. صادقانه بگویم جاهای مانند افغانستان نسبت به شهرهای ما مصون‌تر است."

این نامزد حزب جمهوری‎خواه قبلاً نیز بالای پالیسی‎های مهاجرت و امنیت ملی امریکا انتقاد کرده گفته‌بود، اگر وی برنده شود همه چیز را تغییر خواهد داد.

این اظهارات ترمپ در حالی صورت می‎گیرد که روز یک‎شنبه پس از انفجار در نیویارک و بعد هم در نیو جرسی، پولیس یک امریکایی افغانی‌الاصل را دستگیر کرد.

احمد خان رحمی امریکایی افغانی‌الاصل

امنیت افغانستان از برخی شهرهای امریکا در حالی بهتر خوانده می‎شود که صرف در سال جاری میلادی ۱۶۰۰ فرد ملکی در این کشور کشته و ۳۵۰۰ تن دیگر مجروح شده‎اند.

سؤال در اینجاست که اگر دونالد ترمپ نامزد حزب جمهوری‎خواه در انتخابات امریکا برنده شود، آیا بالای پالیسی‎های این کشور در مورد افغانستان تأثیر خواهد کرد؟

روح‌الله امین رئیس مرکز مطالعات ستراتیژیک امریکا در افغانستان می‎گوید، ترمپ یک شخص بوده و اگر رئیس جمهور هم شود، سیستم تصمیم خواهد گرفت.

روح‌الله امین این گونه اظهارات دونالد ترمپ را یک مسئله تازه ندانسته گفته‎است، آقای ترمپ در گذشته نیز اظهارات حیران کننده داشته‎است.