مقامات: در حمله طیاره بی پیلوت در اچین ۱۸ داعشی کشته شدند

مقامات امنیتی ننگرهار می‌گویند، در حمله طیاره بی پیلوت امریکایی که شب گذشته ولسوالی اچین این ولایت را هدف قرار داد، هجده جنگجوی گروه تندرو دولت اسلامی یا داعش کشته شده‌اند، اما مقامات محلی از کشته شدن افراد ملکی سخن می‌گویند.

حضرت حسین مشرقی وال مسئول مطبوعاتی قوماندانی امنیه ننگرهار می‌گوید، چندین تن از قوماندان های داعش نیز در جمع کشته شده‌گان شامل اند، وی گزارش های را رد می‌کند که گویا در این حمله افراد ملکی کشته شده‌اند.

اما وکیل عصمت نماینده ننگرهار در ولسی جرگه به رادیو آزادی گفت که قربانیان حمله شب گذشته ولسوالی اچین همه افراد ملکی اند:

"این رویداد در ولسوالی اچین در منطقۀ تیرلی رخ داده‌است و این حمله بالای یک خانه مسکونی که مربوط به یک باشنده اچین است رخ داده‌است. صاحب همین خانه دو روز پیش از مراسم حج برگشته بود و مردم طبق معمول به دیدن او میامدند. این شخص هیچ رابطۀ با مخالفین مسلح نداشت و اگر با داعش بود باید در میدان هوایی کابل که بسوی عربستان سعودی می‌رفت، بازداشت می‌شد. معلومات ما نشان می‌دهد که تمام قربانیان و زخمی شده‌گان همه افراد ملکی اند."

پیش از این وزارت دفاع افغانستان چندین بار ادعا کرد که با راه اندازی عملیات نظامی، ولسوالی اچین ولایت ننگرهار را از وجود داعشیان پاک ساخته است.

کلیفلند: نیرو های کشورش عملیات ضد تروریزم را در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار راه اندازی کرده‌اند.

در همین حال جنرال چارلس کلیفلند سخنگوی نیرو های امریکایی در افغانستان به خبرگزاری رویترز گفته است که نیرو های کشورش عملیات ضد تروریزم را در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار راه اندازی کرده‌اند، اما وی در مورد هدف این عملیات جزئیات نداد.

جنرال کلیفلند گفته است که موضوع کشته شدن افراد ملکی را بگونه جدی تحقیق می‌کنند و تمام شواهد در این مورد بررسی خواهد شد.

عطا الله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار گفت که تا زمانیکه شواهد بررسی نشود، کشته شدن افراد ملکی در این حمله تائید نخواهد شد.