اقارب ۳۱ کشته شده ملکی در غور دست به اعتراض زدند

اقارب افراد ملکی که دیشب گفته می‎شود از سوی طالبان و داعش در غور تیرباران شدند بعد از ظهر امروز با انتقال جنازه‎ها از محل به مرکز این ولایت دست به اعتراض زند.

اعتراض بازمانده‎گان سی و یک تن از افراد ملکی که بعد از چند لحظه به خشونت گرائید با پرتاب سنگ و شعار مرگ بر والی غور خود را به دروازه دفتر والی رسانیدند.

هر چند پولیس تلاش کرد تا با فیرهای هوای جلو این اعتراض را بگیرد اما مؤفق نشدند.

اعتراض کنندها اداره محلی را متهم به بی‌کفایتی نمودند.

قربانیان ملکی

محمد ابراهیم یکی از باشنده‎های محل می‎گویند که هنوز هم تعداد از این کاریگرها به گروگان شورشیان هستند و از سرنوشت‌شان معلومات در دست نیست.

وی افزود:

"دیروز طالبان و افراد مربوط به داعش به منطقه کاسی آمدند که حدود ۲۵۰۰ راس گوسفند مردم را با خود بردند در همین جریان شماری از کارکنان را از سر کار دست‌گیر کردند که ۳۱ تن‌شان را تیر باران کردند که شش تن اطفال بودند و شش تن دیگر هنوز هم در قید مخالفین هستند که از سرنوشت‌شان معلومات نداریم."

بس گل زنی‎که ظاهراً شصت سال عمر دارد نیز از کسانیست که سه پسرش از سوی این افراد تیر باران گردیده‎است.

وی هنگامیکه کنار جنازه‎های پسرانش فریاد می‎کشید گفت، سال‎هاست که شوهرش را ازدست داده‎است و در کنار پسرانش نشسته‌بود اما امروز نیز هر سه پسرش را از دست داده‎است.

جنازه یکی از قربانیان

وی افزود:

"بیوه هستم شوهرم چند سال پیش فوت کرده سه بچه داشتم، دیگر شوهر نگرفتم و دیشب هر سه بچه‌ام را کشتند که دو تن آن خانه‌دار بودند و یک تن آن تازه از صنف دوازده فارغ شده‌بود، حیرانم این صغیران را به کجا ببرم؟"

این مظاهره بعداً از سوی شماری از باشنده‎های محل خاموش گردید که گفته می‎شود در این جریان دو مظاهره کننده نیز زخم برداشتند.

در همین حال جنرال ضیاالدین ثاقب آمر امنیت قوماندانی امنیه غور می‎گوید که دیشب ۲۵ تن از افراد کاریگر از سوی طالبان به انتقام یک قوماندان‌شان به نام فاروق که دیروز در نتیجه درگیری با این مردم کشته شده‌بود، تیر باران گردیدند.

وی افزود:

"به ما گفته شده که این افراد را طالبان به جرم قتل یکی از قوماندانان‌شان، کشتند که بیشتر شان اطفال بودند. "

این افراد در حالی کشته شدند که شماری از افراد طالبان و داعش روز گذشته در شمال فیروزکوه در منطقه کاسی زمانی‎که می‎خواستند گله‎های گوسفند مردم را باخود ببرند با واکنش باشنده‎های محل مواجه شده که برعلاوه سی کشته از مردم محل یک قوماندان آنان نیز کشته شد.

گزارش: قدیر غفوری