کشته شده‌های ملکی در غور بخاک سپرده شدند

اجساد افراد کشته شده ملکی که گفته می‎شود توسط افراد داعش تیرباران شده بودند امروز به خاک سپرده شدند.

صدها تن از باشنده‎های ولایت غور امروز پیکرهای بی جان افراد ملکی کاریگررا که در بین شان اطفال نیز شامل بود، در یک مکان جداگانه که آن را تپه شهدا نام گذاری نمودند به خا سپردند.

مراسم بخاک سپاری قربانیان ملکی در غور

هرچند در این مراسم برای غلام ناصر خاضع والی غور از سوی شرکت کنندها اجازه صحبت داد نشد اما جنرال محی الدین غوری قوماندان قول اردوی ۲۰۷ ظفر در زون غرب کشور که در این مراسم شرکت ورزیده بود از انتقام گیری زود هنگام این افراد برای خانواده‎های شان وعده سپرد.

آقای غوری هم چنان از آغاز عملیات برای سرکوبی این افراد در آینده نزدیک خبر داد.

آقای غوری گفت آن‎ها در حال آماده گی برای عملیات بزرگی سرکوب کننده افراد هستند که مرتکب این عمل گردیده بود.

وی افزود:

" آن‎ها اطفال و مردم کاریگر ما را تیرباران کردند، من به عنوان اولاد تان وعده میتم که خود این افراد را گرفتنی هستیم، به همکاری شما ای افراد که هر روز دزدی می‎کنند این هارا گذاشتنی نیستیم و امروز ما کوماندوهای خود را خواستیم آن‎ها رسیدن و بزودی عملیات خود را راه اندازی می‎کنیم."

مراسم بخاک سپاری ملکیان در غور

از سوی هم سیما جوینده والی اسبق غور نیز از کسانی بود که در این مراسم شرکت ورزیده بود.

خانم جوینده با انتقاد از حکومت می‎گوید که حکومت در طی چند سال گذشته هیچ گاه برای سرکوب نمودن مخالفین در غور اقدام جدی نکرده‎است.

خانم جوینده می‎گوید:

" ماه هم مجبورهستیم تا یا این‎که از این ولایت کوچ کنیم و یا این‎که حکومت که در چند سال گذشته درد مردم غور را احساس نکرد یک اقدام بکند و ما مرد غور دیگر توان این قدر ظلم وستم را نداریم."

با این حال فعالین مدنی در غور نیز با صدور قطعه نامه چهار ماده یی حکومت را متهم به بی توجهی در تامین امنیت این ولایت نمودند.

بخاک سپاری قربانیان غور

محمد حسن حکیمی یکی از فعالین مدنی در غور با انتقاد از مسئولین اداره محلی غور می‎گوید که مسئول کشتار دسته جمعی افراد کاریگر از سوی گروهای دهشت افگن، اداره محلی این ولایت است.

وی از حکومت مرکزی می‎خواهد تا ضمن بر طرف نمودن این افراد از وظایف شان، از آن‎ها باز جوی نماید.

وی افزود:

" مسئولین کشتار دسته جمعی امروز مسئولین بی کفایت از جمله والی غور و قوماندان امنیه هستند که ما از حکومت مرکزی می‎خواهیم تا این‎ها را هرچه عاجل از وظایف شان برکنار نموده تحت بازجوی قرار دهد، در غیر این صورت ما خود دست به کار میشویم و دروازه‎های مقامات محلی را مسدود می‎کنیم."

قربانیان غور

دو روز قبل گروه‎های مسلح مخالف دولت که به گروه تندرو داعش نسبت داده شده‎است، ۳۶ باشنده ملکی مناطق کاسی و قطس این ولایت را که در حال کاربودند دستگیر نموده و سی تن آن‎ها را، بعد از کشته شدن یک قوماندان شان به نام مالا فاروق، تیرباران نمودند، و از سرنوشت شش تن دیگر شان تا هنوز معلومات در دست نیست.

این در حالیست از آغاز سال جاری تا هنوز در اثر ماین گزاری‎های کنار جاده و جنگ‎های که در بین طالبان و نیروهای امنیتی ۵۴ تن از غیرنظامیان در غور کشته و ۴۶ تن زخم برداشته‎اند.

Your browser doesn’t support HTML5

تقاضاها برای بررسی قضیه کشتار ۳۱ فرد ملکی در غور

قدیر غفوری