کلیمزی: احمد ضیا مسعود در مورد اظهارات اخیر ‌اش شواهد ارائه کند

حسیب الله کلیمزی معاون دوم مشرانو جرگه

به دنبال اظهارات اخیر احمد ضیا مسعود نماینده فوق‌العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب، برخی از اعضای هیئت اداری مشرانو جرگه افغانستان از وی می‌خواهد که در مورد سخنان‌اش اسناد و شواهد ارائه کند.

حسیب‌الله کلیمزی معاون دوم این جرگه روز دوشنبه به رادیو آزادی گفت که هر چند سخنان آقای مسعود غیر مسئولانه نبوده اما باورمند نیست که مخالفین مسلح در درون حکومت نفوذ داشته باشند.

معاون دوم مشرانو جرگه این حرکت آقای مسعود را پهلوانی سیاسی می‌داند اما تأکید دارد که اقدام انفرادی در برابر ستون پنجم نتیجه ندارد و نیازمند عزم قاطع رهبری حکومت است.

وی گفت:

"آقای مسعود در رهبری حکومت قرار دارد باید با سران حکومت موضوع را شریک بسازد و اسناد و شواهد در مورد مافیا و دیگر گروه‌های که منافع ملی را خدشه‌دار می‌کنند به آنان بسپارد و در این مورد بدون شک باید تصمیم قاطع گرفته شود."

احمد ضیا مسعود نماینده رئیس جمهور افغانستان در امور اصلاحات و حکومتداری خوب

به تازه‌گی احمد ضیا مسعود در یک گردهمایی در ولایت هرات از نفوذ شبکه‌های مافیایی، طالبان و استخبارات کشور‌های منطقه در دولت افغانستان سخن زده، گفت که این عوامل مانع اصلی عملیات گسترده علیه مخالفان دولت در افغانستان شده‌است.

خواستیم تا دیدگاه ریاست جمهوری را نیز داشته باشیم اما مؤفق نشدیم.

پیش از این نیز آقای مسعود در مورد نفوذ مخالفان مسلح در ادارات دولتی اظهاراتی داشت.

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه نیز چندی پیش گفته‌بود که برخی از مقام‌های برحال حکومتی به نفع طالبان کار می‌‎کنند.

رییس جمهور غنی همچنان گفته‌بود که رئیس امنیت ملی کشور را هدایت داده تا جاسوسان داخل نظام را شناسایی کند.

از نفوذ مخالفان مسلح در ادارات دولتی در حالی سخن زده می‌شود که در یک سال گذشته چالش‌های امنیتی در افغانستان بیشتر بوده‌است.

اینکه یک مقام بلند پایه حکومت از فعالیت ستون پنجم بار‌ها سخن می‌زند اما چرا برای جلوگیری آن دست به کار نمی‌شود این پرسش را از بشیر بیژن کارشناس افغان مطرح شد.

بشیر بیژن کارشناس افغان

آقای بیژن در این مورد چنین گفت:

"برخی از مأموران مقتدر حکومت مورد سوء ظن در جهت حمایت از گروه‌های تروریستی قرار دارند و تا زمانیکه رئیس جمهور در قضایا برخورد انحصاری بکند، سایر مأموران شک و تردید ‌شان افزایش پیدا می‌کند."

آقای بیژن می‌گوید که آدرس کسانیکه از دهشت‌افگنان حمایت می‌کنند معلوم است اما نیازمند اراده جدی و قوی سران حکومت می‌باشد.

گزارش: نورالله شایان