مراد علی مراد جهت بررسی نشست هلیکوپترهای ناشناس در صیاد به سرپل رفته‌است

مراد علی مراد معاون لوی درستیز افغانستان

نشست دو بال هلیکوپتر ناشناس در مناطق تحت کنترول مخالفین مسلح دولت در ولسوالی صیاد ولایت سرپل باعث نگرانی مقامات محلی، اعضای شورای ولایتی و مجلس سنا شده‎است.

به‌همین منظور روز گذشته مراد علی مراد معاون لوی درستیز وزارت دفاع وارد این ولایت شد.

محمد ظاهر وحدت والی سرپل مشکوک است که هفته گذشته دو بال هلیکوپتر ناشناس در قریه پشت باغ ولسوالی صیاد که تحت کنترول مخالفین مسلح دولت است نشست کرده و به احتمال قوی مخالفین را اکمال کرده‎است.

ظاهر وحدت

آقای وحدت دراین مورد می گوید:

"به‌گفته قوماندان کندک اردوی ملی که خودش مسئولیت خط جنگ را در محل دارد دیده و حرف دقیق را برای ما گفت که هلیکوپترها در پشت باغ فرود آمدند و اما در تاریکی شب بوده به صورت درست تفکیک کرده نتوانستند."

والی سرپل می‎گوید به دلیل تاریکی شب نیروهای امنیتی در آن محل قادر به شناسایی این هلیکوپترها نشدند.

والی سرپل نشست هلیکوپترهای ناشناس را در ولسوالی صیاد سرپل سؤال برانگیز می‎داند و می‎گوید که باید در این مورد تحقیق شود چرا که آن‎ها طالبان را اکمال می‎کنند.

در همین حال جنرال مراد علی مراد معاون لوی درستیز وزارت دفاع ملی که در رأس یک هیئت روز گذشته به ولایت سرپل آمده است با تائید این خبر می‎گوید که آن‎ها این موضوع را از طریق نیروهای امنیتی شنیده‎اند.

مراد: روی این موضوع کار جریان دارد.

آقای مراد به ادامه صحبت‌هایش گفت تحقیقات ادامه دارد تا مشخص شود که این هلیکوپترها از نیروهای امنیتی افغانستان بوده یا از کدام کشور دیگر.

وی افزود:

"جای شک نیست که حامیان شورشیان آن‎ها را اکمال نکنند اما در قسمت این‎که کمک کننده‎ها از کدام کشور است هنوز تشخیص نشده روی این موضوع کار جریان دارد. قبلاً هم در دیگر مناطق چنین اکمالات صورت گرفته ما تائید می‎کنیم."

این هیئت گفت پس از تحقیق، معلومات دقیق را در خدمت رسانه‎ها خواهد گذاشت.

موضوع نشست این دو هلیکوپتر در ولسوالی صیاد سرپل نگرانی برخی نماینده‌گان مردم در شورای ولایتی و سنا را نیز در پی داشته است که آن‎ها نیز از دولت خواسته اند تا درین مورد وضاحت بدهد.

نشست هلیکوپترهای ناشناس در مناطق تحت کنترول مخالفین مسلح دولت بی‌سابقه نبوده به‌گفته شماری از تحلیلگران سیاسی پرواز هلیکوپترهای ناشناس در فضای بعضی ولایات دیگر نیز مشاهده گردیده‎است.

گزارش: عالم رحمانیار