مقامات پکتیا: ولسوالی جانی خیل، از تصرف طالبان بیرون شده‎است

مقام‎های محلی ولایت پکتیا می‎گویند، ولسوالی جانی خیل این ولایت، بگونه کامل از تصرف طالبان مسلح بیرون شده‎است.

مقام‎های پکتیا می‎گویند، وضعیت امنیتی ولسوالی جانی خیل این ولایت که حدود ده روز پیش شاهد حملات تهاجمی طالبان مسلح بود، در حال حاضر قناعت بخش است و همه مناطق این ولسوالی تحت کنترول نیروهای افغان قرار دارند.

به گفته سخنگوی والی پکتیا، در درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و طالبان مسلح تلفات سنگین به جنگجویان وارد شده که در آن ملیشه‎های پاکستانی نیز شامل اند.

عبدالله حسرت در صحبت به رادیو آزادی گفت، درگیری در ولسوالی جانی خیل پایان یافته‎است.

حسرت: یش از ۲۰ تن آن‎ها ملیشه‎های پاکستانی اند.

زمانی‎که از آقای حسرت در مورد تلفات وارده در این درگیری‎ها پرسیدم او گفت:

" از ده یازده روزیکه طالبان مسلح حملات شانرا بالای ولسوالی جانی خیل آغاز کردند تا امروز ۱۴۸ جنگجوی کشته که بیش از ۲۰ تن آن‎ها ملیشه‎های پاکستانی اند و ۱۲۱ تن دیگر شان زخمی شده‎اند، در این درگیری متاسفانه ۱۳ نیروی امنیتی افغان کشته و ۱۷ تن دیگر شان زخمی شده‎اند."

عبدالله حسرت می‎گوید، در جریان درگیری در ولسوالی جانی خیل یک جنگجوی پاکستانی به حالت زخمی بازداشت شده و به کابل انتقال یافته‎است.

او افزود که این جنگجوی پاکستانی اعتراف کرده‎است که ملیشه‎های کشورش در درگیری ولسوالی جانی خیل سهم دارند.

نیروهای افغان

او افزود:

" یکتن از جنگجویان پنجابی که از میدان جنگ بازداشت شده است به اداره استخباراتی ما اعتراف کرده‎است که در جنگ جانی خیل صدها جنگجوی پاکستانی سهم دارند."

طالبان مسلح حدود ده روز پیش حملات تهاجمی شانرا بالای ولسوالی جانی خیل ولایت پکتیا آغاز کرده و ادعا کردند که مرکز این ولسوالی را به تصرف گرفته‎اند.

اما سخنگویوالی پکتیا می‎گوید، نیروهای امنیتی افغان بخاطر جلوگیری از تلفات به غیرنظامیان تنها از سه پوسته امنیتی عقب نشینی کرده بودند اما در حال حاضر تمامی پوسته‎های امنیتی در تصرف نیروهای افغان قرار دارند.

اما طالبان در تماس با رادیو آزادی ادعا کرده‎اند که هنوز هم چندین منطقه جانی خیل را در تصرف خود دارند.