مراد: برای برگزاری ۲۸ اسد تدابیر جدی امنیتی در کشور اتخاذ شده‌است

وزارت داخله می‌گوید برای برگزاری جشن استرداد استقلال افغانستان در سراسر کشور تدابیر جدی امنیتی اتخاذ شده‌است.

این وزارت اطمینان می‌دهد که تدابیر جدی امنیتی در سراسر کشور به خاطر تجلیل از نود و هشتمین سالروز استرداد استقلال افغانستان گرفته شده‌است.

جنرال مراد علی مراد معین ارشد امنیتی این وزارت روز جمعه در صحبت با رادیو آزادی از مردم خواست تا با پولیس همکار باشند.

وی گفت به تمامی نیروهای امنیتی دستور داده شده تا به روز شنبه بیست و هشتم اسد روز استرداد استقلال افغانستان، به وظایف شان حاضر باشند.

مراد علی مراد

او افزود:

"برای تمام نیروهای امنیتی دفاعی در سی و چهار ولایت افغانستان هدایت جدی داده شد و تدابیر امنیتی شدید برای برگزاری این روز مهم و تاریخی مردم این کشور در نظر گرفته شده‌است."

شاه امان الله خان غازی در بیست و هشتم اسد سال ۱۲۹۸ هجری خورشیدی به همکاری و حمایت مردم پس از جنگ با نیروهای بریتانیایی پیشین، استقلال افغانستان را بدست آورد.

بیشتر افغان‌ها در سال گذشته از این روز با شکوه تر از سال‌های قبل تجلیل کردند.

اما در سال‌های پیشتر از آن تجلیل از بیست و هشتم اسد به برگزاری نشست در قصر ریاست جمهوری و یا با گذاشتن اکلیل گل در پای منار آزادی در وزارت دفاع افغانستان محدود می‌شد.

امسال هم دیده می‌شود که آماده‌گی‌ها برای تجلیل از سال‌روز استرداد استقلال افغانستان گرفته شده‌است.

بیرق‌های افغانستان و پوسترهای از شاه امان الله خان غازی در نقاط مختلف پایتخت نصب شده‌اند.

از سوی هم هیئت اداری ولسی جرگه افغانستان با تاکید روی اتخاذ تدابیر جدی امنیتی می‌گوید نیاز است تا از این روز به خوبی بزرگداشت شود.

محمد نذیر احمدزی معاون دوم این جرگه به رادیو آزادی گفت افغان‌ها باید با تجلیل از این روز اتحاد شان‌را نشان دهند.

نذیر احمدزی

او افزود:

"اگر ما از دشمن این قدر بترسیم که حتی از خانه برآمده نتوانیم پس محبت وطن این گونه نمی‌شود، باید مردم جرئت کنند ما اطمینان داریم که سکتور امنیتی همان گونه که وظیفه دارد تا حد توان‌اش امنیت را تامین خواهد کرد و دیگر این که اگر مردم بخواهند هیچ کسی جلو ملت را گرفته نمی‌تواند."

با این همه شماری از باشنده‌های کابل از تهدیدات احتمالی امنیتی نگران اند و از ارگان‌های امنیتی می‌خواهند تا در تأمین امنیت از آخرین امکانات شان استفاده کنند.

آنان می‌گویند اگر بیم از تهدیدات امنیتی وجود نداشته باشد جمعی بزرگی از مردم از بیست و هشتم اسد با خاطر آسوده تجلیل خواهند کرد.

گزارش: سحرلیوال