نیکلسن: موضوع مخفیگاه‌های تندروان در خاک پاکستان از اولویت‌های امریکا است

قوماندان عمومی قوای بین المللی در افغانستان می‌گوید واشنگتن فشارها را بالای پاکستان در رابطه با مخفیگاه‌های تندروان در خاک آن کشور بیشتر ساخته‌است.

قوماندان عمومی ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان جنرال امریکایی جان نیکلسن می‌گوید موضوع مخفیگاه‌های تندروان در خاک پاکستان از اولویت‌های امریکا است و آن‌را با جدیت تعقیب می‌کنند.

آقای نیکلسن دیروز پنجشنبه «۹ قوس ۱۳۹۶» در جریان دیدار از پروسه آموزش قطعه خاص ۳۳۳ پولیس ولسوالی محمد آغه لوگر گفت، واشنگتن فشارها بر اسلام آباد را ادامه خواهد داد و افزود، درین مورد بین مقامات ارشد امریکا و پاکستان گفت‌وگوهای جریان دارد.

وی جزئیات بیشتر در مورد این گفت‌وگوها و نحوه آن ارائه نکرد و تأکید نمود که رئیس جمهور ترمپ در بحث‌های خصوصی‌اش درین مورد خیلی جدی است.

جان نیکلسن

او افزود:

"در مورد اقداماتی که ما در نظر داریم نمی‌خواهم چیزی بگویم، ولی مطمئین باشید که حکومت امریکا بر پاکستان فشار می‌آورد. امیدورایم پاکستان علیه تروریستان با ما همکاری کند. این تروریستان برای پاکستان هم خوب نیستند ولی اگر پاکستانی‌ها این کار را نکنند ما به فشارهای خود ادامه خواهیم داد. در این رابطه بین دولت‌ها به سطح بلند گفت‌گوهای جریان دارد. شما شنیده اید که رئیس جمهور ترمپ چه گفته است. وی خیلی جدی است و حتی در صحبت‌های خصوصی‌اش جدیتر."

جنرال نیکلسن در رابطه با حملات هوایی سه روز پی در پی در شمال هلمند و منطقه جنوبی بهرامچه هلمند گفت در این حملات مراکز تولید مواد مخدر مربوط به طالبان هدف قرار گرفتند.

جنرال جان نیکلسن قوماندان عموملی قوای بین الملی در افغانستان گفت، حملات بر منابع تمویل کننده طالبان بعد ازین هم ادامه خواهد یافت.

جان نیکلسن

او افزود:

"ما ساحه حملات هوایی خود را وسیع‌تر ساخته‌ایم تا منابع عایداتی آن‌ها، تأسیسات حمایوی یعنی سرمایه‌های آن‌ها، کمپ‌های آموزشی، ساحات نفوذ و در کنار آن جنگجویان آنها را در میدان جنگ هدف قرار دهیم."

جنرال نیکلسن گفت درین حملات هوایی به طالبان حدود ۵۰ میلیون دالر آسیب مالی رسیده‌است.

در استراتژی جدید امریکا برای افغانستان در مقایسه با گذشته به قوماندان نظامی صلاحیت‌های بیشتر داده شده و هم شمار حملات هوایی علیه مخالفین بیشتر شده‌است.

تأیید کرد که حملات هوایی بر مخالفین سه چند بیشتر شده‌است.

جنرال نیکلسن تأیید کرد که حملات هوایی بر مخالفین سه چند بیشتر شده‌است و گفت این حملات بخش از استراتژی جدید اند و بعد از مشوره با حکومت افغانستان صورت می‌گیرند.

با وجود آن که آقای نیکلسن از تلفات ملکی در حملات هوایی ابراز تأسف کرد ولی گفت برای جلوگیری از تلفات غیر نظامیان توجه جدی دارند.