وزارت دفاع به نیروهای سرحدی هدایت پاسخ متقابل به حمله از آن‌سوی دیورند داده است

وزارت دفاع افغانستان می‌گوید، به نیرو‌های سرحدی افغان هدایت داده شده تا به هر گونه تخطی و حمله از آن‌سوی خط دیورند بر خاک افغانستان، پاسخ بدهند.

سرپرست دفتر سخنگوی وزارت دفاع افغانستان دیشب به رادیو آزادی گفت، اردوی پاکستان دیروز یک‌شنبه بر برخی از مناطق ولسوالی جاجی میدان خوست و جاجی پکتیا فیر کرده و نیروهای نظامی افغان به آن‌ها پاسخ داده‌اند.

جنرال محمد رادمنش گفت، از آن جایی‌که اردوی پاکستان در این اواخر موافقتنامه بین دو کشور را نقض می‌کند، اکنون قوای سرحدی افغان آماده‌اند تا از خاک‌شان دفاع کنند.

محمد رادمنش سرپرست دفتر سخنگوی وزارت دفاع افغانستان

او افزود:

"مقام وزارت دفاع و ستر درستیز به قطعات سرحدی ما هدایت داده‌اند که هر گونه تحرکاتی‌که از آن طرف خط مرزی دیورند بر علیه جغرافیای ما انجام شود، با متانت از محلی‌که هستند باید دفاع کنند."

مقام‌های امنیتی در خوست گفتند، نظامیان پاکستانی نخست در مناطق جندی غر و نازو غر تلاش به پیشروی کرده به حمله پرداختند که در نتیجۀ آن یک پولیس محلی و یک غیر نظامی کشته شدند.

به‌گفته آن‌ها، نیرو‌های افغان در دفاع از خود ‌شان توانستند که ۶ ملیشه پاکستانی را زخمی کنند.

دفتر روابط عامه اردوی پاکستان یا (‌ای اس پی آر) گفت، نیرو‌های سرحدی در منطقه کرم ایجنسی سرگرم گزمه بودند که مورد تیرانداری نیرو‌های افغان قرار گرفتند.

این دفتر طی اعلامیۀ افزود که دو نظامی سرحدی آن‌ها کشته و پنج تن دیگر آن‌ها زخمی شده‌اند.

ولی، عبدالحنان سرپرست قوماندانی امنیه خوست دیشب در صحبت با رادیو آزادی گفت، این ملیشه‌های پاکستانی بودند که پیشروی کرده، به حمله پرداخته و نیرو‌های افغان به حملات آن‌ها پاسخ دادند.

وی افزود:

"بدبختانه می‌گویم، ساعت ۸:۲۰ دقیقه صبح روز یک‌شنبه، ملیشه‌های پاکستانی بر کوه‎های جندی غر و نازو غر بالا شده که به مقاومت مردمی روبه‎رو شدند و هم‎چنان نیروهای افغان در پوسته‌های امنیتی آن‎ها را ممانعت کردند. نخست نیرو‌های پاکستانی به فیر سلاح ثقیل و خفیف پرداختند و در مقابل پرسونل نظامی ما هم به آن‎ها پاسخ دادند."

نیرو‌های نظامی پاکستان در حالی بر ولسوالی‌های سرحدی افغانستان حمله کردند که شاهد خاقان عباسی صدراعظم این کشور در سفر دو هفته قبل خود به کابل تعهد کرده بود که هر دو جانب از حملات بر مناطق یک دیگر اباء می‌ورزند.