هشدار بشار اسد به نیروهای امریکایی در سوریه!

بشار اسد رئیس جمهور سوریه

بشار اسد رئیس جمهور سوریه هشدار داده‌است که اگر نیروهای ایالات متحده بزودی از کشورش عقب نشینی نکنند ممکن اختلافات میان اردوی سوریه و نیروهای امریکایی در آن کشور افزایش یابد.

اسد در یک مصاحبه با تلویزیون دولتی روسیه دیروز هم‌چنان تأکید کرد که خواهان مذاکره با نیروهای دموکراتیک سوریه تحت رهبری کُرد هاست.

نیروهای دموکراتیک سوریه که رهبری آنرا کُردها بدست دارند از سوی ایالات متحده امریکا حمایت می‌شوند و در حال حاضر یک چهارم قلمرو سوریه را در تصرف خود دارند.

اما اسد گفت، در صورت نیاز برای بازپسگیری قلمرو تحت تصرف نیروهای دموکراتیک از زور استفاده خواهد کرد.

اسد گفت، یگانه مشکل باقی مانده در سوریه آدعفع یا نیروهای دموکراتیک سوریه اند اما دو گزینه برای حل این مشکل موجود است.

وی افزود:

"به نظرم بهترین گزینه آشتی است و همین در برنامه ما شامل است اما در صورتی‌که این برنامه کارآمد نباشد، یگانه روش مراجعه به زور و جبر است."

بشار اسد هم‌چنان تأکید کرد که امریکا باید از سوریه بیرون شود.

به گفته او، واشنگتن باید از تجارب‌اش در عراق آموخته باشد که مردم در این مناطق حضور خارجی‎ها را نمی‌پذیرند.

نیروهای رژیم بشاراسد که حمایت ایران، حملات هوایی روسیه و شورشیان حزب الله را دارند در ماه‌های اخیر توانستند قلمرو زیادی را از نیروهای داعش و شبه نظامیان کُرد دوباره تصرف کنند.

بشاراسد به تلویزیون دولتی روسیه گفت که بدون مداخله، جنگ در سوریه بزودی خاتمه خواهد یافت.

وی گفت:

"بدون مداخله خارجی، بهبود وضعیت در سوریه بیشتر از یک سال را نخواهد گرفت."

در جریان هفت سال جنگ داخلی در سوریه تقریباً نیم میلیون نفر در این کشور کشته و ۵ میلیون دیگر از مناطق‌شان بی‌جا شده‌اند.

بشاراسد هم‌چنان در مورد حضور ایران در سوریه گفت که تنها مشاورین محدود ایرانی برای مشوره‌دهی به نیروهای سوریه در این کشور باقی مانده‌اند.

او با اشاره به حمله دهم ماه می که اسرائیل ادعا کرد تأسیسات ایران را در سوریه بمباردمان کرده گفت که در آن ده‌ها تن از اتباع سوریه کشته و زخمی شدند حتی یک ایرانی هم در میان آن‌ها شامل نیست.

اما سازمان نظارت حقوق بشر سوریه و نهاد نظارت از جنگ در این کشور گفته‌اند که در حمله اسرائیل ۶۸ ایرانی و نیروهای حامی ایران کشته شده‌اند.