پالادینو: حمدالله محب به وزارت خارجه امریکا احضار شده بود

حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان

امریکا می‌گوید دیوید هیل معین سیاسی وزارت خارجه این کشور روز پنج‌شنبه گذشته حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان را احضار کرد تا انتقادهای علنی وی از رویکرد امریکا برای صلح و آشتی در افغانستان را رد کند.

در اعلامیه که سفارت امریکا در کابل به رسانه‌ها فرستاده‌است از قول رابرت پالادینو معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته شده‌است که آقای هیل روی حمایت و کمک دراز مدت امریکا با افغانستان تأکید کرده و از تعهدات واشنگتن برای ثبات حکومت افغانستان و اشتراک مکمل آن در روند صلح اطمینان داده‌است.

اعلامیه می‌افزاید که معین سیاسی وزارت خارجه امریکا به آقای محب خاطر نشان ساخته است که زلمی خلیل‌زاد نماینده خاص امریکا برای صلح افغانستان از وزارت خارجه امریکا نماینده‌گی می‌کند.

آقای هیل به مشاور امنیت ملی افغانستان گفته‌است که حمله بر آقای خلیل‌زاد حمله به وزارت خارجه امریکا پنداشته می‌شود که صرف در روابط دو جانبه و مسیر صلح مانع ایجاد خواهد کرد.

حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان هنگام بازدید اخیر خود از امریکا اتهام وارد کرد که زلمی خلیل‌زاد ضمن تلاش‌های صلح در افغانستان اهداف شخصی خود برای تصاحب قدرت را دنبال می‌کند.