سیلاب‌زده گان در میدان وردک به کمک های عاجل نیاز دارند

تصویر آرشیف: سیلاب مناطق مسکونی را خساره مند ساخته است.

باشنده گان مناطق سیلاب زده در ولایت میدان وردک می گویند که اگر کمکهای عاجل به آنها نرسد ، بی سرپناه و بی مواد خوراکی می مانند.

در ظرف یک ماه گذشته این سومین بار است که در میدان شهر٬ مرکز ولایت میدان وردک٬ و یک تعداد ولسوالی های این ولایت سیلابها سرازیر می شوند .

دو شب قبل در ولسوالی های سید آباد ، چک، نرخ و دای میرداد ، سیلابها سه تن را کشته و صدها خانه را ویران کرده و هزاران هکتار زمین زراعتی را تخریب نموده است.

باشنده گان این ولسوالی ها می گویند سیلابها همه چیز را از آنها گرفته و مخروبه ها به آنها باقی مانده ، اما تا حال هیچ کسی به آنها کمک نکرده است.

محمد ظاهر باشنده سید آباد می گوید که سیلابها آنها را شدیدا ضربه زده . او در صحبت با خبرنگار رادیو آزادی گفت :

« شما به چشم خود میبینید که در منطقه ما سیلابها ۳۰۰ خانه را تخریت کرده و تا حال با ما کدام کمک عاجل صورت نگرفته . باشنده گان این قریه ها جداً به کمکهای عاجل نیاز دارند.»

سیلاب ها در بسیاری از مناطق زمین های زراعتی و خانه های مسکونی را آسیب رسانده است

ثمر گل باشنده دیگر این ولسوالی به رادیو آزادی گفته که سه اتاق نشیمن آنها کاملا تخریت شده و بی سرپناه مانده اند. در قریه دوآب ولسوالی سید آباد مردم می گویند که علاوه بر خسارات دیگر مالی در اینجا سیلاب یگانه کلنیک صحی را نیز از بین برده . شمس الرحمن یک باشنده این ولسوالی به رادیو آزادی گفت :

دو شب قبل در ولسوالی های سید آباد ، چک، نرخ و دای میرداد ، سیلابها سه تن را کشته و صدها خانه را ویران کرده است.

«دو شب قبل به ما دوا رسید در اینجا ، دوا و هرچیزی که داشتیم مکمل سیل برده ، کلنیک را هم تخریب کرده . »

با شنده گان این مناطق میدان وردک می گویند تا زمانی از سیلابها در امان نخواهند بود که دولت در کرانه دریا دراینجا دیوارهای استنادی نسازد. باشنده گان این مناطق از دولت می خواهند که دیوارهای استنادی را برای مهار کردن آبا بسازند . حفیظ الله یک تن از آنها گفت :

«در اینجا در منطقه ما یک جای وجود دارد که چند سال پیش هم سیلاب از آن رخنه کرده بود. ما این جای را نشانی کردیم که سیلاب از آنجا مستقیما بر قریه سرازیر میشود ، کار اساسی این است که دولت و امارت اسلامی برای ما در اینجا دیوار استنادی بسازند. »

مقامات ولایتی میدان وردک به رادیو آزادی گفته اند که تیم های آنها به منطقه رسیده و بعد از سروی به سیلاب زده ها کمک خواهد رسید .

صفی الله رائید سرپرست ریاست اطلاعات و کلتور این ولایت به رادیو آزادی گفت که برای رساندن کمک به آسیب دیده گان سیلابها به روز شنبه در مقر این ولایت یک جلسه اضطراری برگزار شده بود.