هشدار رئیس جمهور اوکراین از افزایش حملات بیشتر نیرو های روسی بر کشورش

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین

رئیس جمهور اوکراین با پخش هشداری به مردم کشورش پیام داده که برای مقاومت در برابر حملات بیشتر روسیه آماده شوند.

ولودیمیر زلنسکی در سخنرانی شب گذشته‌اش (۶ نومبر) گفت که نیرو های روسی روی فشار های بیشتر به ویژه هدف قرار دادن زیر بنا های انرژی تمرکز می‌کنند.

بر اساس گزارش‌ها، حملات روسیه باعث تخریب گستردۀ زیربنا های انرژی در اوکراین شده‌است.

به‌گفتۀ زلنسکی بیش از چهار و نیم میلیون تن از شهروندان اوکراین در حال حاضر در بی‌برقی بسر می‌برند.

این تحول، نگرانی‌ها را در مورد افزایش نرخ انرژی و مواد غذایی در آستانه زمستان و با ادامه جنگ بیشتر ساخته است.

همزمان با این ویتالی کلیچکو شاروال کیف، از باشنده‌های پایتخت خواسته تا این شهر را به‌خاطر کمبود برق به صورت موقت ترک کنند.

ویتالی کلیچکو شاروال کیف

کلیچکو دیروز گفت که با حملات روسیه بر زیربنا های انرژی، پایتخت اوکراین شاید با مشکل جدی کمبود آب و برق روبه‌رو شود.

شاروال کیف گفته که هر آن‌چه توانایی دارند برای رفع این همه چالش انجام خواهند داد، اما او هشدار داده که دشمنان اوکراین در تلاش اند تا پایتخت را به شهر بدون برق، آب و وسایل گرم‌کننده مبدل کنند.

روسیه از نخست تمرکز به هدف قرار دادن منابع انرژی اوکراین داشته، اما در جریان ماه گذشته، حملاتش را بر زیربنا های اوکراین افزایش داد. در نتیجه کمبود برق به شدت اوکراین بیشتر شد.

شهر کیف دیروز با پرچاوی‌های دورانی برق روبه‌رو شد. در عین حال مقام‌ها در این شهر در نظر دارند تا یک هزار وسیله گرم‌کننده را در شهر نصب کنند، اما تا هنوز روشن نیست که این وسیله‌ها برای شهر سه میلیونی کیف بسنده باشد.

همزمان با افزایش حملات روسیه بر زیربنا های اوکراین، گزارش داده شده که نیرو های اوکراینی در جبهات جنوب پیشرفت داشته اند.

افزایش حملات روسیه بر زیربنا های اوکراین

اردوی اوکراین دیروز گفت که باشنده‌های منطقه اشغال شده خرسون توسط روسیه، دیروز پیام‌های هشداری در تیلیفون‌های شان دریافت کردند که به زودترین فرصت ممکن، این منطقه را ترک کنند.

خرسون در ماه سپتمبر از سوی روسیه با فشار به خاک آن کشور ملحق شد. تا اکنون اداره انتصاب شده از سوی روسیه ده‌ها هزار تن را از این منطقه انتقال داده‌است.

خبرگزاری‌های روسیه دیروز گزارش دادند که حملات نیرو های اوکراینی، بند نووا کاخوفکا را بر دریای دنیپر تخریب کرده، اما در این مورد هیچ‌گونه شواهد و اسنادی ارائه نشده‌است.