صدور حکم رهایی عمران خان؛ « خان باید هر تصمیمی را که محکمه اتخاذ می‌کند بپذیرد!»

عمران خان صدراعظم پیشین پاکستان که به روز سه شنبه این هفته بازداشت شده بود.

ستره محکمۀ پاکستان امروز(پنجشنبه ۱۱ می) به ادارۀ احتساب آن کشور دستور داد، تا عمران خان صدراعظم سابق پاکستان را آزاد کند.

خبرگزاری رویترز از قول تلویزیون جیو پاکستان(TV Geo) می گوید که ستره محکمۀ پاکستان همچنین به عمران خان گفته که او باید هر تصمیمی را که محکمۀ عالی اسلام آباد اتخاذ می کند، بپذیرد.

عمران خان صدراعظم سابق پاکستان، بروز سه شنبه ۹ می در محوطۀ محکمه در شهر اسلام آباد دستگیر شد.

محکمه عمران خان را به چندین مورد از جمله در دوسیه فروش تحایف قیمتی دولتی متهم شناخته، اما خان اتهامات وارده علیه خودش را رد کرد و گفته است که این اتهامات انگیزۀ سیاسی دارند.

دستگیری عمران خان، اعتراضات گسترده و مرگبار را در سراسر پاکستان برانگیخت و دولت را وادار ساخت تا اردوی آن کشور برای کمک به بازگرداندن نظم و امنیت فراخوانده شود.

گوشه یی از نا آرامی ها در پاکستان

محمد عاصم، سخنگوی شفاخانه لیدی ریدینگ پیشاور امروز (۱۱ ثور) به رادیو مشعل بخش پاکستان رادیو آزادی گفت که در دو روز گذشته بیش از ۱۴۰ زخمی در نتیجۀ درگیری ها بین حامیان حزب تحریک انصاف پاکستان و پولیس به این شفاخانه منتقل شده اند.

پولیس نیز در اعلامیه ای گفته در نتیجۀ این درگیری های هفت تن کشته و شماری زیادی هم به شمول ۳۵ پولیس زخمی شده اند .

به صد ها نفر از کسانی که در نا ارامی های دو روز گذشته در پاکستان سهم داشتند بازداشت گردیده اند

از سوی دیگر، پولیس اسلام آباد امروز در تویتر رسمی خود نوشته که"به دلیل خطر آسیب رساندن به صلح" شماری از اعضای ارشد حزب تحریک انصاف پاکستان، به شمول فواد چودری و شاه محمود قریشی وزیر خارجۀ سابق و معاون این حزب، دستگیر شده اند .

به گفتۀ پولیس پاکستان، تا کنون حدود ۲۰۰ تن به دلیل آتش زدن و آسیب رساندن به اماکن عمومی در اسلام آباد و ۱۶۰۰ تن هم در ایالت پنجاب این کشور دستگیر شده و بیش از ۱۵۰ تن از پرسونل نیروهای امنیتی در اثر درگیری با معترضان در پنجاب زخمی شده اند .

اعضای تحریک انصاف به رهبری عمران خان ادعا کرده اند که پولیس پاکستان معترضان را سرکوب کرده و مورد شکنجه قرار داده است .

با آغاز تظاهرات در پاکستان در دو روز گذشته ارزش واحد پولی آن کشور کاهش یافت و قیمت یک دالر امریکایی به بیش از ۳۰۰ روپیه پاکستانی افزایش یافته است .

آرش همایون