«جمعیت علمای اسلام» در پاکستان حکومت را به ناتوانی در جلوگیری از حملات خونین متهم کرد

تعدادی از مجروحین رویداد خونین روز یکشنبه در خیبر پختونخواه پاکستان

زخمی های حمله انتحاری دیروز یکشنبه در منطقه باجور خیبر پختونخوا به شفاخانه های محلی و شهر مجاور پیشاور، انتقال یافته اند.

رادیو مشال ، بخش پاکستان رادیو آزادی به نقل از مقام ها و منابع مردمی گزارش کرده که بیشتر کشته شدگان شام دیروز و امروز صبح به خاک سپرده شدند.

حمله در گردهمایی جمعیت علمای اسلام به رهبری مولانا فضل الرحمن رخ داد. این حزب، حکومت را به کوتاهی در جلوگیری از حمله، متهم می کند.

داکتر مسعود گل، منشی حزب جمعیت علمای اسلام می گوید که اگر آنها در آینده بار دیگر با چنین فاجعه ای روبرو شوند، از خود دفاع خواهند کرد:

«ما این حمله را محکوم می کنیم. اگر دوباره اعضای جمعیت علمای اسلام اینگونه هدف قرار گیرند، ما آزادیم تا از خود محافظت کنیم .»

نیروهای پولیس متهم شده اند که نتوانسته اند امنیت را تامین کنند و از حملات جلوگیری نمایند

پولیس پاکستان اعلام کرد که بررسی های اولیه نشان می دهد که حمله انتحاری بوده و توسط جنگجویان شاخه ولایت خراسان گروه تندرو دولت اسلامی داعش انجام شده است. اما هنوز گروهی مسئولیت حمله را نپذیرفته.

حزب جمعیت علمای پاکستان: بار دیگر اگر چنین اتفاقی بیفتد ما از خود دفاع خواهیم کرد

تحریک طالبان پاکستان که پیش از این حملات مرگباری را علیه اردو و پولیس پاکستان انجام می داد، حمله را محکوم کرد و به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته که هدف از این حمله تضعیف اسلام گرایان پاکستانی است.

نعیم الرحمان یکی از شاهدان این حمله می گوید که همزمان با انفجار، صدای تیراندازی هم به گوش رسید:

"صدای انفجار بلند شد. من نزدیک استیژ نشسته بودم، صدها نفر را دیدم که به زمین افتادند. به دنبال آن تیراندازی هم شروع شد. سپس بزرگان و علما را به جای محفوظ انتقال دادیم. چنین وضعیت اتفاق افتاد. "

مناطق خیبر پختونخواه از چندی به این طرف شاهد افزایش حملات خونین بوده است

مولانا عبدالرشید، سناتور سابق و شاهد عینی رویداد، از مقام ها خواست که برای تداوی زخمی ها از تلاش های خستگی ناپذیر کار بگیرند:

«از والی پیشاور و وزیر اعلی می خواهم که برای تداوی مجروحین در شفاخانه ها هماهنگی خوبی انجام دهند. از اعضای جماعت خود می خواهم که برای اهدای خون به بیماران و خدمت به شفاخانه ها، حاضر شوند. »

در تجمع دیروز حزب جمعیت علمای اسلام در باجور از اعضای حزب و نمایندگان پارلمان از پیشاور و اسلام آباد هم دعوت شده بود.

مولانا فضل الرحمن، رهبر جمعیت علمای اسلام ، شهباز شریف، صدراعظم پاکستان و دیگر سیاستمداران آن کشور، حمله را محکوم کرده اند و از وزیر اعلی ایالت خیبر پختونخوا خواسته شده که در این باره تحقیق کند.