ادامه حملات بر غزه؛ در اسرائیل حکومت اضطراری اعلام شد

ساختمان های که در اثر حملات اسرائیل در غزه تخریب شده اند

صدراعظم اسرائیل با بنی گانتز رقیب سیاسی‌اش دیدار کرده و تعهد سپرده است که برنامه بازنگری نظام قضایی اینکشور را که از یک سال به اینسو با اعتراض‌های گسترده همراه بوده، به تعویق می‌اندازد.

صدراعظم اسرائیل با بنی گانتز رقیب سیاسی‌اش دیدار کرده و تعهد سپرده است که برنامه بازنگری نظام قضایی اینکشور را که از یک سال به اینسو با اعتراض‌های گسترده همراه بوده، به تعویق می‌اندازد.

همچنان یار لاپید رهبر دیگر حزب مخالف اسرائیل که در ائتلاف‌ها شامل نبود، با نتانیاهو و گانتز همراه شده.

بر اساس گزارش ها، حکومت اضطراری جدید در حالی در اسرائیل اعلام شده که عملیات تصفیه یی نیروهای اینکشور در شهر‌های جنوبی که شاهد جنگ شدید بود، ادامه دارد.

بر اساس گزارش‌ها، در مجموع، جسد‌های ۱۲۰۰ تن در همین مناطق اسرائیل به دست آمده. بیشترین آنها غیر نظامیان بودند که از سوی اسلامگرایان تندرو هدف قرار گرفتند.

در تاریخ ۷۵ ساله اسرائیل، این حملات مرگبار‌ترین رویداد بوده که از سوی جنگجویان گروه حماس، از طریق زمین، هوا و بحر شنبه گذشته به اجرا گذاشته شد.

مقام‌های صحی در غزه نیز تایید کرده اند که حملات اسرائیل بر این شهر بیش از ۱۰۰۰ کشته برجای گذاشته.

تانک های نیروهای اسرائیل

سازمان ملل متحد می‌گوید که از شنبه به اینسو، یازده کارمندش در غزه کشته شده اند. صلیب سرخ بین المللی و هلال احمر هم از کشته شدن پنج کارمند‌شان در این شهر خبر داده اند.

به دنبال گسترش جنگ، نگرانی‌ها از سرنوشت حدود ۱۵۰ تن که در گرو گروه حماس قرار دارند، افزایش یافته است.

در میان گروگانان، شهروندان اسرائیل و برخی کشورهای دیگر شامل استند.

جنگجویان حماس، در حمله به جنوب اسرائیل، این افراد را گروگان گرفتند و آنها را به غزه بردند. گروه حماس گفته که چهار گروگان در نتیجه حمله اسرائیل کشته شده اند. اما در عین حال هشدارهم داده که اگراسرائیل در حملاتش غیرنظامیان را هدف قراردهد، گروگانان را می‌کشد.

شهر غزه حدود ۲.۳ میلیون تن جمعیت دارد که به گزارش سازمان ملل متحد، بیش از ۲۵۰ هزار تن از این شهر آواره شده اند.

در گزارش‌ها این هم گفته شده که بیش از یک هزار ساختمان در غزه با خاک یکسان شده و این شهر در محاصره کامل اسرائیل قرار گرفته است. به این ترتیب، رساندن آب، غذا، برق و نفت به غزه ناممکن شده.

جو بایدن رئیس جمهور امریکا با حمایت از اسرائیل تعهد کرده که به این متحدش، مهمات و تجهیزات جنگی را فراهم خواهد کرد.