تلاش ها برای کمک به غزه ادامه دارد؛ اجلاس سران کشور های عربی در عربستان برگزار میشود

وضعیت غزه زیر بمباران شدید نیروهای اسرائیلی

آنتونی بلینکن وزیر خارجۀ ایالات متحده با استقبال از ایجاد چهار ساعت وقفۀ بشری در روز در حملات اسرائیل در نوار غزه گفت که برای محافظت از غیرنظامیان در این منطقه به اقدامات بیشتر نیاز است.

بلینکن در پایان سفر نُه روزه اش به شرق میانه و آسیا به خبرنگاران در دهلی نو پایتخت هند به روز جمعه گفت، می خواهند که هر آنچه ممکن است برای جلوگیری از آسیب رسیدن به غیرنظامیان و کمک به آنها انجام شود.

او افزود که ایالات متحده برای دستیابی به این اهداف روی گام های بعدی با اسرائیل بحث خواهد کرد.

اسرائیل بعد از آن حملات از هوا ، بحر و زمین را علیه گروه افراطی حماس در غزه آغاز کرد که این گروه که توسط ایالات متحده و اتحادیۀ اروپا سازمان تروریستی قلمداد شده در هفتم ماه اکتوبر در حملۀ گسترده بر اسرائیل ۱۴۰۰ تن را کشت و حدود ۲۴۰ تن دیگر را گروگان گرفت.

مقام های صحی در غزۀ تحت کنترل گروه جنگجوی افراطی حماس گفته اند که بیش از یازده هزار نفر در حملات اسرائیل تا حال در این منطقه کشته شده اند.

در این حال ، ولکر تورک کمیشنر عالی حقوق بشر ملل متحد خواسته است تا درباره آنچه استفاده اسرائیل از سلاح های با قدرت تخریب بالا در غزه خوانده تحقیق شود.

او به روز جمعه گفت که این سلاح ها در غزۀ محاصره شده باعث ویرانی بی باکانه می شود و از اسرائیل خواست که از استفادۀ آن دست بردارد.

از سوی دیگر قرار است که اجلاس اتحادیۀ عرب و سازمان همکاری اسلامی برای بحث در مورد غزه به میزبانی عربستان سعودی به روز های شنبه و یکشنبه برگزار شود.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی حملات نیروهای اسرائیلی را بر غزه را محکوم کرده و گفته است که کشورش روی نیاز برای پایان جنگ و توقف روند بی جا شدن مردم تاکید می کند.