اسرائیل برای توقف حملات بر غزه تحت فشار قرار گرفته است

تخریبات ناشی از حملات هوایی اسرائیل بر شهر غزه در فلسطین

فشار ها بر اسرائیل به دلیل بلند رفتن تلفات غیرنظامیان در غزه در حال افزایش است. ایالات متحده و فرانسه از اسرائیل خواسته اند که کشتار غیرنظامیان را متوقف کند.

شمار تلفات در غزه رو به رو افزایش خوانده می شود و درگیری ها در نزدیکی و اطراف شفاخانه ها شدت کسب کرده است.

وزارت صحت در غزه ی تحت کنترل گروه تندرو حماس که از سوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا سازمان تروریستی قلمداد شده، گفته است که در نتیجه بمباران غزه توسط اسرائیل از ۵ هفته به این سو بیش از یازده هزار تن کشته شده اند.

اسرائیل با فشارهای بین المللی فزاینده، از جمله از سوی متحد اصلی اش ایالات متحده رو به رو است تا برای محافظت از غیرنظامیان فلسطینی در غزه کار بیشتر کند.

انتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده در حال صحبت با خبرنگاران

انتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده در دهم نومبر هنگام دیدار از هند در صحبت با خبرنگاران به تلفات فلسطینی ها اشاره کرد و افزود:

"در هفته های گذشته شمار زیاد فلسطینی ها کشته شده اند و تعداد زیادی زیان دیده اند."

بلینکن همچنان حمایت خود را از عملیات اسرائیل ابراز کرد، عملیاتی که به گفته اسرائیل هدفش آنست که غزه هرگز برای اجرای حملات تروریستی استفاده نشود.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه نیز در گفتگوی ویژه با بی‌بی‌سی که شامگاه جمعه پخش شد، گفت، اسرائیل باید کشتار غیرنظامیان را متوقف کند. او افزود:

"ما از آنها می خواهیم فوراً بمباران را متوقف کنند."

در واکنش به این سخنان، بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسرائیل گفته است که رهبران جهان باید اسرائیل را نه بل که حماس را محکوم کنند.

او افزوده است «جنایاتی» که گروه تندور حماس امروز انجام می دهد، فردا در پاریس، نیویارک و دیگر بخش های جهان هم مرتکب شده می تواند.

حملات پی هم اسرائیل به غزه منجر به بی جا شدن هزاران خانواده شده است

گزارش هایی مبنی بر شلیک راکت و تیراندازی به شفاخانه های مزدحم در نوار غزه شب گذشته منتشر شد.

محمد ابو سلیمیه، رئیس شفاخانه ی الشفا، گفته است که اسرائیل شفاخانه های غزه را هدف قرار داده است.

او همچنان گفته است که دستکم ۲۵ تن در حمله اسرائیل به مکتب البُراق در غزه کشته شدند.

ابو سلیمیه افزوده است، خانواده هایی که خانه هایشان در جنگ ویران شده در این مکتب زندگی می کردند.

حملات اسرائیل بر غزه پس از آن آغاز شد که گروه تندرو حماس در هفتم ماه آکتوبر بر اسرائیل حمله کرد، حدود هزار و چهارصد تن را کشت و بیش از دوصد و چهل تن را گروگان گرفت.