رئیس پارلمان اتحادیه اروپا به حمایت دوامدار از اوکراین تاکید کرد

روبرتا متسولا رئیس پارلمان اروپا

روبرتا متسولا رئیس پارلمان اروپا می گوید که اتحادیه اروپا تا زمانی که نیاز باشد در کنار اوکراین خواهد ایستاد.

متسولا به روز سه شنبه (۲۸ نوامبر) بعد از امضای یاداشت همکاری با همتای اوکراینی اش در یک کنفرانس خبری مشترک در بروکسل گفت:

" این همکاری با تصمیم ما برای ایجاد حضور دایمی پارلمان اتحادیۀ اروپا در کیف تقویت خواهد شد."

روسلان استفانچوک، رئیس پارلمان اوکراین نیز با استقبال از این تصمیم پارلمان اروپا در این کنفرانس خبری گفت:

"آنچه که امروز اتفاق افتاد، قطعاً تاریخی است. یادداشتی را که امروز امضا کردیم، یک نقطۀ عطف مهم برای پیشرفت آیندۀ اوکراین و اروپا خواهد بود. همکاری مشخصی بین پارلمان های ما وجود خواهد داشت. من از اعتمادی که با افتتاح دفتر نمایندگی پارلمان اروپا در کیف نشان دادید، تشکر می کنم."

ینس ستولتنبرگ سرمنشی پیمان ناتو

این در حالیست که ینس ستولتنبرگ، سرمنشی پیمان ناتو به روز سه شنبه در نشست وزرای خارجۀ ۳۱ کشور عضو این ائتلاف گفت که انتظار دارد، ایالات متحدۀ امریکا، علیرغم مخالفت شماری از قانونگذاران جمهوری خواه که در مورد کمک های واشنگتن به کیف ابراز تردید کرده اند، به حمایت خود از اوکراین در جنگ برای دفع نیروهای متجاوز روسیه ادامه دهد.

ینس ستولتنبرگ، همچنین گفت که از آغاز تهاجم گسترده نیروهای روسیه بر اوکراین، متحدان ناتو به سطح بی سابقه ای از اوکراین حمایت نظامی کرده اند.

به گفتۀ ستولتنبرگ، این حمایت به اوکراین اجازه داده که "تلفات سنگینی را به نیروهای روسیه وارد کند" بنابراین، حمایت از اوکراین، باید ادامه یابد.

ستولتنبرگ در مورد ادامه حمایت ایالات متحدۀ امریکا از اوکراین ابراز اطمینان کرده، که تاکنون از ۴۰ میلیارد دالر گذشته و ادامه خواهد داشت.

تهاجم گسترده ای غیر موجۀ نیروهای روسیه که در فبروری ۲۰۲۲ میلادی بر اوکراین آغاز شد، هنوز هم ادامه دارد.

آرش همایون