رئیس استخبارات مرکزی امریکا با مقامات اسرائیل، مصر و قطر در مورد غزه بحث میکند

بخش های وسیعی از غزه در نتیجه بمباران دوامدار اسرائیل به ویرانه مبدل شده است

به گزارش خبرگزاری رویترز ، ویلیم برنز رئیس ادارۀ استخبارات مرکزی ایالات متحده در نظر دارد که در روز های آینده با مقام های اسرائیل ، مصر و قطر دیدار کند.

یک مقام آگاه از موضوع به رویترز به روز پنجشنبه گفت که در این دیدار ها در بارۀ یک معامله در خصوص رهایی گروگان ها در غزه بحث خواهد شد.

روزنامۀ واشنگتن پُست که نخست از سفر برنز به منطقه خبر داد ، به نقل از منابع آگاه نوشته است که اسرائیل برای رهایی گروگان های باقی مانده در قید گروه تندرو حماس پیشنهاد دو ماه وقفه در درگیری ها را مطرح کرده است.

ایالات متحده و اتحادیۀ اروپا ، حماس را به عنوان یک سازمان تروریستی می شناسند.

حدود ۲۴۰ تن پس از آن گروگان گرفته شدند و دستکم ۱۲۰۰ تن دیگر کشته شدند که گروه جنگجوی حماس در هفتم ماه اکتوبر به اسرائیل حمله کرد.

سربازان اسرائیلی در بخشی از شهر غزه

در پاسخ به این حمله ، اسرائیل حملات زمینی و هوایی را به نوار غزه آغاز کرد که تاحال ادامه دارد.

در جریان آتش بس موقت که هفت روز ادامه یافت ، گروه تندرو حماس در بدل رهایی ده ها زندانی فلسطینی ، شماری از گروگان ها را آزاد کرد.

از سوی دیگر سخنگوی ادارۀ سازمان ملل متحد در امور پناهندگان فلسطینی به نقل از مردم به خبرگزاری فرانس پرس گفته است که اردوی اسرائیل از کسانی که به شهر خان یونس در نوار غزه پناه آورده اند ، خواسته است که تا عصر امروز جمعه به مناطق دیگر روند.

امل لبعد یکی از بیجا شدگان در سرپناهی که از سوی ملل متحد فراهم شده است گفته که نمی دانند به کجا بروند.

اما اردوی اسرائیل به فرانس پرس گفته است که درخواست مشخصی در بارۀ تخلیۀ افراد صورت نگرفته است.

ادارۀ سازمان ملل متحد در امور پناهندگان فلسطینی گفته است که ۱۲ نفر پس از آن به روز چهارشنبه کشته شدند که دوتانک به این سرپناه آتش باری کردند ، جای که هزاران نفر پناه برده اند.

توماس وایت یک مسئول این اداره در غزه در بیانیه ای گفته است که از میان بیش از ۷۵ زخمی ، وضعیت صحی ۱۵ تن آنها وخیم است.

کودکان در غزه

ادامۀ جنگ در غزه میزان فقر ، گرسنگی و سوء تغذیه را افزایش داده است.

جبر الشاعر ، مسئول بخش کودکان در شفاخانۀ ابویوسف النجار در غزه با اشاره به یک کودک دچار سوء تغذیه در این شفاخانه به خبرگزاری رویترز گفت:

این کودک یک و نیم ماه پیش هفت و نیم کیلو وزن داشت اما اکنون وزن او پنج و نیم کیلو است و دو کیلو وزن خود را از دست داده است. این کودک و مادرش از سوء تغذیه رنج می برند.»

صندوق حمایت از کودکان ملل متحد (یونیسف) گفته است که بیش از ده هزار کودک در غزه در هفته های آینده با خطر از بین رفتن رو به رو خواهند شد که به گفتۀ یونیسف یک دلیل عمدۀ آن سوء تغذیه است.

وزارت صحت در کنترل حماس در غزه گفته است که از آغاز جنگ تاحال ، اضافه از ۲۶ هزار فلسطینی در غزه کشته شده اند.

این ارقام از سوی منابع مستقل تایید نشده است.