لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۲۴

اوچا: اسرائیل دستور داده تا مردم بخشی از منطقه خان یونس را ترک کنند


ادامه عملیات نیروهای اسرائیل در خان یونس
ادامه عملیات نیروهای اسرائیل در خان یونس

همزمان با شدید شدن جنگ در نوار غزه سازمان ملل متحد می‌گوید نظامیان اسرائیلی به باشندگان یک بخش از منطقه خان یونس در غزه دستور تخلیه داده اند.

خبرگزاری فرانس پرس از قول دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه ملل متحد "اوچا" نوشته است که می‌گوید در این منطقه خان یونس بیش از نیم میلیون نفر به شمول بیجا شدگان زندگی می‌کنند.

هشدار تخلیه این منطقه در یک زمانی صادر می‌شود که برنامه جهانی غذا گفته است باشندگان غزه به عدم مصونیت جدی غذایی دچار هستند.

اکنون شدت جنگ در منطقه خان یونس متمرکز است. به گزارش فرانس پرس این منطقه سکونت گاه رهبر حماس یحیی سینور می‌باشد.

ایالات متحده و اتحادیه اروپا گروه حماس را یک سازمان تروریستی خوانده اند.

یحیی سینور طراح اصلی حملات هفت ماه اکتبر بر اسرائیل خوانده شده است. در این حمله در حدود ۱۲۰۰ اسرائیلی کشته شدند که این عمل آغاز جنگ در غزه بود.

وزارت صحت غزه که در کنترل حماس است می گوید در حملات شب گذشته اسرائیل بر خان یونس ۱۲۵ نفر جان داده اند.

مقامات غزه نظامیان اسرائیلی را متهم می‌سازند که ده ها هزار نفر را مجبور ساخته اند که از منطقه خان یونس به منطقه سرحدی مصر در رفح کوچ کنند.

تانک های نیروهای اسرائیل در نوار غزه
تانک های نیروهای اسرائیل در نوار غزه

وزارت صحت غزه می‌گوید که از آغاز جنگ اسرائيل در غزه تا حال ۲۵۴۹۰ نفر کشته شده که ۷۰ درصد آنها زنان و اطفال می‌باشند و همچنان ده ها هزار نفر در این جنگ زخمی شده اند.

فرانس پرس با در نظر داشت این تلفات می نویسد بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسرائيل از سوی مردم عام این کشور تحت فشار قرار گرفته تا جنگ غزه را خاتمه دهد.

در روز دوشنبه همین هفته در یک حمله چریکی جنگجویان حماس ۲۴ سرباز اسرائیلی کشته شدند.

مقامات اسرائیل این خبر را تاييد کرده و مردم عام اسرائیل از کشته شدن سربازان بیشتر این کشور نگرانی دارند.

همزمان با دوام جنگ در غزه در شهر قاهره مصر بین اسرائیل و گروه افراطی حماس در مورد یک موافقتنامه دیگر در رابطه با آتش بس، رهایی اسرائیلی های ربوده شده و آزادی زندانیان فلسطینی، مذاکرات جریان دارد.

در این مورد یک منبع آگاه بدون ذکر هویت خود به خبرگزاری فرانسه خبر داده است.

هیئت حماس روز گذشته برای اشتراک در این مذاکرات به قاهره رفت و در آنجا در مورد پیشنهادات آتش بس با رئیس استخبارات مصر صحبت می‌کند.

مرتبط

XS
SM
MD
LG