هشدار نتانیاهو: نیروهای اسرائیلی به شهر رفح حمله خواهند کرد

بنیامین نتانیاهو، صدراعظم اسرائیل

با وصف درخواستها برای خویشتنداری، بنیامین نتانیاهو، صدراعظم اسرائیل تعهد کرده که حمله بر شهر رفح در جنوب نوار غزه را آغاز می کند.

براساس خبرگزاری اسوشیتدپرس، نتانیاهو روز سه شنبه(۳۰ اپریل) گفت که" با توافق در مورد آتش بس و یا بدون توافق" اسرائیل جنگجویان حماس را در شهر رفح نابود خواهد کرد.

این در حالیست که اسرائیل و حماس در شهر قاهره پایتخت مصر، در حال مذاکره روی توافق آتش بس هستند که هدف آن آزادی گروگانهای اسرائیلی و ایجاد آرامش برای فلسطینی ها در منطقۀ محاصره شده در نوار غزه است.

گروه حماس از سوی ایالات متحدۀ امریکا و اتحادیۀ اروپا به حیث یک سازمان تروریستی شناخته می شود.

بنیامین نتانیاهو، صدراعظم اسرائیل به روز سه شنبه گفت، این مفکوره که اسرائیل جنگ را قبل از دستیابی به همۀ اهداف آن متوقف خواهد کرد، قابل بحث نیست.

سربازان اسرائیلی در نوار غزه

به گفتۀ نتانیاهو، اسرائیل وارد شهر رفح میشود و در آنجا جنگجویان حماس را نابود خواهد کرد، تا با توافق و یا بدون آن، به پیروزی کامل دست یابد.

این اظهارات صدراعظم اسرائیل در حالی صورت گرفته که انتظار می رود، انتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحدۀ امریکا در جریان آخرین سفر خود به منطقه که دوشنبه از عربستان سعودی آغاز شد، در اسرائیل نیز با مقامات آن کشور گفتگو کند.

انتونی بلینکن گفته که اسرائیل باید بیشتر تلاش کند تا کمکهای بشری به نوار غزه وارد شود، اما به گفتۀ بلینکن، بهترین راه برای کاهش بحران بشری این است که هر دو جانب با تامین آتشبس موافقت کنند.

از چندین ماه به این سو ایالات متحدۀ امریکا ، مصر و قطر برای دستیابی به یک توافق جدید آتش بس بین طرفین درگیر در نوار غزه تلاش می کنند.

انتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده که به تلاش ها به هدف برقراری آتش بس و رسیدن کمک های بشری به غزه ادامه داده است

یک مقام، یکی از گروه های متحد حماس که از افشای نامش خودداری کرده، به خبرگزاری رویترز گفته که فلسطینی ها خواستار پایان فوری اشغال از سوی اسرائیل هستند و آنها به مردم خود گفته نمی توانند که اشغال ادامه خواهد داشت. او گفته که مردم فلسطین می خواهند که تجاوز اسرائیل پایان یابد.

پس از حملۀ بی سابقه گروه حماس بر قلمرو اسرائیل در ۷ اکتبر سال گذشته، که در نتیجۀ آن حدود۱۲۰۰ تن کشته و حدود۲۵۰ تن دیگر به گروگان گرفته شدند، اسرائیل حملاتش را بر نوار غزه آغاز کرد.

براساس خبرگزاری اسوشیتدپرس، به گفته مقامات صحی محلی، در اثر جنگ در نوار غزه تا اکنون بیش از ۳۴۰۰۰ فلسطینی کشته شده اند. این جنگ حدود ۸۰ درصد نفوس ۲.۳ میلیونی نوار غزه را از خانه ها و کاشانه هایشان بیرون رانده، ویرانی های گسترده ای را ایجاد کرده و شمال نوار غزه را به آستانۀ قحطی، کشانیده است.

آرش همایون