گفتگو ها به هدف برقراری آتش بس در غزه ادامه دارد، میانجیگران منتظر موقف حماس اند

یکی از افراد گروه حماس

قطر، مصر و امریکا که در مذاکرات بین اسرائیل و حماس میانجیگری میکنند انتظار دارند که حماس موقف خود را در رابطه با پیشنهاد اسرائیل برای آتش بس در غزه روشن نماید.

حماس که امریکا و اتحادیه اروپا آن را یک سازمان تروریستی می خوانند هفتم ماه اکتوبر سال گذشته بر اسرائیل حمله کرد که در نتیجه آن بیش از ۱۱۷۰ نفر از جمله تعداد زیاد افراد ملکی کشته شدند. گروه حماس همچنان در حدود ۲۴۰ نفر را گروگان گرفت که یک تعداد آنها به اساس موافقت قبلی رها شده اند.

بعد از حمله حماس اسرائیل تعهد کرده که گروه حماس را کاملا از بین میبرد و به همین دلیل عملیات وسیع نظامی را در نوار غزه شروع کرده است.

به گفته وزارت صحت غزه که تحت کنترول حماس میباشد دست کم ۳۴۶۵۴ نفر به شمول اطفال و زنان کشته شده اند.

نیرو های اسرائیلی در بخشی از نوار غزه

نظر به جزئیاتی که از سوی بریتانیا نشر شده اسرائیل در طرح خود در بدل آتش بس ۴۰ روزه در غزه و آزادی زندانیان فلسطینی ، رهائی گروگانهای اسرائیلی را تقاضا می کند.

یک مقام گروه حماس به خبرگزاری فرانسه گفته است که نماینده گان تمام هیئت های مذاکره ساعت یک بعد از ظهر به وقت محلی به قاهره رسیدند.

این مقام که بشرط افشا نشدن نامش سخن می گفت اظهار داشت که در مرحله اول این مذاکرات نماینده گان قطر، مصر و امریکا هم اشتراک خواهند داشت.

این مذاکرات که از چند ماه قبل آغاز شده بخاطر تقاضای آتش بس دائمی از سوی حماس و تعهد اسرائیل که حماس را در رفح ریشه کن می میکند، بی نتیجه مانده است.

بعد از ختم دور قبلی مذاکرات هیئت حماس به قطر رفت تا با رهبر این گروه اسماعیل هنیه که در آنجا بسر میبرد در مورد طرح آتش بس صحبت کند.

به اساس گزارش ملل متحد بیش از ۷۰ درصد بنا های مسکونی در غزه یا کاملاً تخریب شده و یا آسیب دیده اند که بازسازی آن به همان اندازه امکانات نیاز دارد که بعد از جنگ جهانی دوم معادل آن دیده نشده است.