وزیر داخلۀ جرمنی گفته است، در مورد اخراج مهاجرین افغان «خطر آفرین» به امنیت آن‌ کشور مذاکره می‌‌کنند

نانسی فایزر، وزیر داخلۀ جرمنی

جرمنی در حال مذاکره با کشورهای مختلف برای اخراج مهاجرین افغان است که تهدیدی برای امنیت این کشور محسوب می‌شوند.

به گزارش دویچه ویله به نقل از روزنامۀ "نوین اوسنابروکر"، نانسی فایزر، وزیر داخلۀ جرمنی امروز چهارشنبه، ۳۰ ماه جوزا، اعلام کرد که کشورش در حال مذاکره با کشورهای مختلف است تا راه‌هایی را برای ممکن ساختن اخراج شماری از مهاجرین به افغانستان بیابد.

خانم فایزر این را پیش از نشست با وزیران داخلۀ ایالت‌های جرمنی بیان کرد. او با اشاره به پناهجویان افغان گفته است که جرمنی به‌طور جدی کار می‌کند تا بتواند روند اخراج اسلام‌گرایان «خطرساز» و عاملان خشونت را به افغانستان عملی کند.

پیش از این، مجله اشپیگل جرمنی خبر داد که یک هیئت این کشور در اواخر ماه می به ازبیکستان رفته تا روی توافقی برای فرستادن پناهجویان افغان نخست به آن کشور و از آنجا به افغانستان بحث کند.

بحث اخراج آن عده از پناهجویان افغان که به امنیت جرمنی تهدید دانسته می‌شوند، پس از آن شدت گرفت که نقاط مختلف این کشور در هفته‌های اخیر شاهد رویدادهای خشونت‌آمیز بود که بیشتر آن‌ها از سوی اتباع افغانستان انجام شد.

پولیس جرمنی خبر داد که در ۲۶ ماه جوزا، یک شهروند افغانستان پس از آن از سوی پولیس از پا درآورده شد که نخست یک افغان دیگر را با چاقو کشت و سپس در یک محل شخصی با حمله بر تماشاچیان بازی افتتاحیۀ مسابقات فوتبال جام قهرمانی اروپا، سه تن دیگر را زخمی کرد.

به گفتۀ پولیس، پیش از این در ۲۲ ماه جوزا، یک جوان ۱۹ ساله افغان به اتهام حمله با چاقو بر یک زن ۴۱ ساله در شهر فرانکفورت بازداشت شد. همچنین در یازدهم جوزا، یک افغان ۲۵ سالۀ دیگر با حمله به یک تجمع مخالفان اسلام در شهر مانهایم، یک پولیس را کشت و پنج تن دیگر را زخمی کرد.