رحمان‌الله گربز و فضل‌الحق فاروقی به عنوان بهترین توپ‌زن و توپ انداز، رقابت‌های جهانی کریکت، انتخاب شدند

رحمان الله گربز و راشد خان دو بازیکن سرشناس تیم ملی کریکت افغانستان

رحمان الله گربز و فضل الحق فاروقی هردو در صدر بهترین توپ زنان و توپ اندازان این دورۀ جام جهانی ۲۰ آورۀ کریکت قرار گرفتند.

جام جهانی ۲۰ آورۀ کریکت ۲۰۲۴ با قهرمانی هند به پایان رسید، اما در ختم این رویداد بزرگ کریکت جهان، دو کریکتر افغان در صدر بهترین های جهان در هردو بخش توپ زنی و توپ اندازی قرار گرفتند.

رحمان الله گربز "بیتسمن" افغانستان با بدست آوردن ۲۸۱ دوش بالاتر از سایر "بیتسمن" ها قرار گرفت، پس از وی روهیت شرما از هندوستان با ۲۵۷ دوش در مکان دوم قرار گرفت، تراویس هید از استرالیا با ۲۵۵ دوش سوم شد، کوینتن دیکوک از افریقای جنوبی با ۲۴۳ دوش چهارم و ابراهیم زدران با ۲۳۱ دوش جایگاه پنجم را از آن خود ساختند.

فضل الحق فاروقی "بالر" تیم ملی کریکت افغانستان نیز با بدست آوردن هفده ویکت در صدر بهترین توپ اندازان این دورۀ جام جهانی کریکت قرار گرفت.

پس از وی ارشدیپ سینگ از هندوستان با هفده ویکت در جایگاه دوم قرار گرفت، جسپریت بومرا از تیم هند با ۱۵ ویکت در مکان سوم ایستاد، آنریچ نورته از افریقای جنوبی نیز با ۱۵ ویکت چهارم شد و راشد خان آرمان کاپیتان تیم ملی کریکت افغانستان با بدست آوردن ۱۴ ویکت در جایگاه پنجم قرار گرفت.

در دورۀ قبلی جام جهانی ۲۰ آورۀ کریکت که در سال ۲۰۲۲ برگزار شده بود، ویرات کوهلی از هندوستان با بدست آوردن ۲۹۱ دوش در صدر بهترین توپ زنان در آن جام قرار گرفته بود و وانندو هسارانگا از سریلانکا با گرفتن ۱۵ ویکت در صدر بهترین بالران آن جام قرار داشت.