وزارت خارجۀ ایالات متحده: پس از اطمینان ملل متحد در مورد بحث روی حقوق بشر، نمایند‌ه‌گان امریکا در نشست دوحه اشتراک کردند

ویدانت پاتیل، سخنگوی وزارت خارجۀ ایالات متحده

وزارت خارجۀ ایالات متحده می‌گوید، که نمایندگان این کشور پس از آن برای اشتراک در نشست سوم دوحه آماده شدند که ملل متحد اطمینان داد که در این جلسه روی موضوع حقوق بشر در افغانستان به‌طور معنی‌دار بحث می‌شود.

رینا امیری، نمایندۀ ویژه ایالات متحده برای زنان، دختران و حقوق بشر افغانستان در اجلاس دوحه گفت که اقتصاد افغانستان در شرایطی که به‌گفته‌اش حقوق نصف نفوس این کشور یعنی زنان پایمال می‌شود، رشد نخواهد کرد.

این سخنان خانم امیری در اعلامیه‌ای آمده است که دیروز از سوی ویدانت پاتیل، سخنگوی وزارت خارجه این کشور نشر شد.

افزون بر خانم امیری، تام وست، نمایندۀ ویژه ایالات متحده برای افغانستان هم در اجلاس اصلی دوحه که به‌روز دوشنبه، ۱۲ ماه سرطان، به پایان رسید، اشتراک داشت.

قرار است که نمایندگان ملل متحد و فرستاده‌های خاص تعدادی از کشورها برای افغانستان امروز سه‌شنبه، ۱۳ ماه سرطان، در دوحه با اعضای جامعۀ مدنی و فعالان زن افغان دیدار و گفت‌وگو کنند.

در بحث‌های امروز، نمایندگان طالبان اشتراک نخواهند داشت. نشست سوم دوحه در مورد افغانستان به میزبانی ملل متحد به‌روزهای یکشنبه و دوشنبه برگزار شد.

شماری از فعالان زن به‌دلیل دعوت نشدن اعضای جامعۀ مدنی افغانستان به‌ویژه زنان افغان در بحث‌های اصلی این نشست، نشست حاشیه‌ای را تحریم کرده‌اند.