تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و مراکش برای دو بازی دوستانه آماده می‌شوند

اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان

تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و مراکش به روز چهارشنبه به میدان می‌روند.

تیم ملی فوتسال افغانستان به مراکش رسیده و قرار است که دو بازی دوستانه با این تیم برگزار کند.

فدراسیون فوتبال افغانستان به روز سه‌شنبه نوزدهم سرطان در این مورد خبر داد. هدف از برگزاری این دو مسابقه، آمادگی افغانستان و مراکش برای جام جهانی فوتسال گفته شده است.

مسابقهٔ نخست دو کشور به روز چهارشنبه، ۲۰ ماه سرطان، در شهر رباط برگزار می‌شود. مسابقهٔ دوم به روز شنبه، ۲۳ ماه سرطان، برگزار خواهد شد.

مجید مرتضایی، سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان، گفته است که تیم ملی فوتسال مراکش در بازی‌های دوستانه تیم‌های بزرگ جهان را در خانه‌اش شکست داده است، از جمله ارجنتین که به این تیم باخته است.

او افزود که مسابقه با مراکش برای آمادگی تیم افغانستان مقابل ارجنتین کمک می‌کند، زیرا ارجنتین یکی از حریفان افغانستان در جام جهانی فوتسال است.

نصیر صداقت، سرپرست و مدیر تیم‌های ملی فوتسال افغانستان، گفته است که این مسابقه بنابر درخواست مسئولان تیم ملی فوتسال مراکش، بدون نشرات زندهٔ تلویزیونی برگزار می‌شود.

دهمین دور جام جهانی فوتسال با اشتراک ۲۴ تیم برتر جهان از تاریخ ۱۴ سپتامبر به میزبانی ازبکستان آغاز می‌شود و تا ۶ اکتوبر ادامه خواهد داشت.

افغانستان برای اولین بار به جام جهانی فوتسال صعود کرده است و در گروپ "C" با تیم‌های ارجنتین، اوکراین و آنگولا هم‌گروه شده است.

در دور گذشتهٔ این جام که در سال ۲۰۲۱ به میزبانی لیتوانیا برگزار شده بود، تیم ملی فوتسال پرتگال قهرمان جهان و ارجنتین نائب‌قهرمان شدند. برازیل و قزاقستان در جایگاه سوم و چهارم قرار گرفتند.