شورای پناهنده‌گان ناروی: افغانستان نباید به یک بحران فراموش‌شده مبدل شود

شورای پناهنده‌گان ناروی: افغان‌ها به‌اندازه کافی رنج کشیده‌اند.

شورای پناهنده‌گان ناروی با اشاره به گزارش اخیر یک کمیشنر نظارت بر کمک‌های حکومت بریتانیا، گفته است که این گزارش یادآور این است که «افغانستان باید به یک بحران فراموش‌شده مبدل نشود.»

این شورا به‌روز پنج‌شنبه در شبکۀ ایکس یا «توئیتر سابق» نوشت که افغان‌ها به‌اندازه کافی رنج کشیده‌اند و باید به کمک‌های طولانی‌مدت و تلاش‌های دپلوماتیک با این کشور ادامه داده شود تا از امور بشری محافظت شود.

شورای پناهنده‌گان ناروی همچنان گفته است که برنامه‌های توسعه‌ای در افغانستان باید ناامیدی را از بین ببرد.

هوگ بیلی، کمیشنر نظارت بر کمک‌های حکومت بریتانیا، گفته است که کشورش برای حمایت از زنان در افغانستان و نظارت بر کمک‌های بریتانیا، باید حضور دپلوماتیک خود را احیا کند.

او که در ماه می به کابل رفته بود، گفته است که به‌باورش زنان افغان و سازمان‌های غیردولتی از حضور دپلومات‌های کشورهای غربی در افغانستان استقبال می‌کنند و می‌گویند که آن‌ها می‌توانند نظرات خود را در مورد زنان با طالبان در میان بگذارند.

پس از حاکمیت دوبارۀ طالبان بر افغانستان در پانزدهم آگست سال ۲۰۲۱ و تکمیل خروج نیروهای بین‌المللی از این کشور، دپلومات‌های بسیاری از کشورهای جهان افغانستان را ترک کردند و محدودیت‌های شدید بر آموزش، تحصیل و کار زنان و دختران در این کشور وضع شد.