در بازی تاریخی تیم ملی فوتسال افغانستان با آنگولا چه گذشت؟

تیم ملی فوتسال افغانستان

تیم ملی فوتسال افغانستان در اولین مسابقۀ خود در جام جهانی فوتسال، به یک پیروزی تاریخی دست یافت. این دیدار امروز، یکشنبه ۲۵ سنبله، در سالن ورزشی "هومو" واقع در تاشکند ازبکستان برگزار شد و افغانستان موفق شد تیم آنگولا را با نتیجۀ ۶ بر ۴ شکست دهد.

این مسابقه در ساعت ۵ عصر به وقت کابل برگزار شد و ۲۱۰۶ تماشاچی، که اکثراً افغان‌های مقیم ازبکستان بودند، از نزدیک به تشویق تیم ملی پرداختند و با پرچم‌های سه رنگ افغانستان این پیروزی را جشن گرفتند.

بیشتر در این باره: پیروزی تاریخی در نخستین حضور در جام جهانی فوتسال؛ افغانستان، آنگولا را شکست داد

در دقیقه دوم بازی، اکبر کاظمی با زدن اولین گل، افغانستان را پیش انداخت، اما تیم آنگولا با بهره‌گیری از اشتباهات بازیکنان افغان گل مساوی را به ثمر رساند. در ادامه، امید قنبری با یک شوت از راه دور در دقیقه ۷، افغانستان را ۲ بر ۱ پیش انداخت. اما باز هم آدیریتو، بازیکن شماره ۱۱ آنگولا، گل مساوی را زد.

حسین محمدی در دقیقه ۱۰ افغانستان را ۳ بر ۲ جلو انداخت و سپس امید نوروزی، کاپیتان تیم ملی فوتسال افغانستان، با پرتابی از فاصله بسیار دور در دقیقه ۱۴ گلی تماشایی زد و نتیجۀ بازی را ۴ بر ۲ کرد. اکبر کاظمی نیز در دقیقه ۱۶ با زدن گلی دیگر نتیجه را به ۵ بر ۲ تغییر داد و نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید.

در نیمۀ دوم، تیم آنگولا با شدت بیشتری به حمله پرداخت و در دقیقه ۳۶ توسط آدیریتو گل سوم خود را به ثمر رساند. در آخرین دقیقه بازی، آنگولا مرتکب خطای دست شد و افغانستان یک ضربۀ پنالتی به دست آورد. رضا حسین‌پور پشت توپ ایستاد، اما ضربه اول توسط دروازه‌بان آنگولا دفع شد. در ضربه برگشتی، حسین‌پور موفق شد گل ششم را برای افغانستان به ثمر برساند. آنگولا نیز در لحظات پایانی به گل چهارم دست یافت، اما بازی با نتیجۀ ۶ بر ۴ به نفع افغانستان به پایان رسید.

بیشتر در این باره: تیم ملی فوتسال افغانستان با امیدواری پا به میدان رقابت‌های جهانی گذاشت، یک‌بازیکن: «ما پیروز می‌شویم»

اکبر کاظمی به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد و این پیروزی تاریخی افغانستان در اولین حضورش در جام جهانی، بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت. مجید مرتضایی، سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان، پس از بازی ضمن تبریک به ملت افغانستان گفت: «ما در یک گروه سخت قرار داریم، اما امیدواریم این روند را ادامه دهیم و مقابل آرجنتین بهترین بازی خود را به نمایش بگذاریم.»

اکبر کاظمی نیز در مصاحبۀ خود گفت: «این پیروزی را به ملت شریف افغانستان تبریک می‌گویم. بازی اول همیشه سخت است، اما خوشبختانه موفق به پیروزی شدیم.»

پس از این پیروزی، چهره‌های ورزشی مطرح افغانستان، از جمله راشد خان، با انتشار پیام تبریکی این موفقیت تاریخی را به مردم افغانستان تبریک گفتند و برای تیم ملی فوتسال افغانستان آرزوی موفقیت‌های بیشتری کردند. فیفا نیز با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی نوشت که تیم افغانستان یک پیروزی را در جام جهانی به دست آورد.

تیم ملی فوتسال افغانستان قبل از بازی با آنگولا چند بازی تدارکاتی را پشت سر گذراند.

فدراسیون فوتبال افغانستان نیز در صفحۀ فیسبوک خود نوشت: "امید یک ملت، افتخار یک سرزمین."

افغانستان در بازی دوم خود به روز چهارشنبه ۲۸ سنبله ساعت ۷:۳۰ شب به وقت کابل مقابل تیم آرجنتین قرار می‌گیرد و در آخرین بازی دور گروهی به روز شنبه ۳۱ سنبله در برابر تیم اوکراین مسابقه می‌دهد.