لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۲۳

وزارت صحت عامه رقم کشته شده‌گان حمله دهمزنگ را ۶۶ تن خواند


وزارت صحت عامه افغانستان شمار قربانیان حملات انتحاری روز شنبه در کابل را ۶۶ تن گزارش داده‌است.

فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه افغانستان دیروز در یک کنفرانس خبری در کابل

فیروز الدین فیروز وزیر صحت عامۀ افغانستان
فیروز الدین فیروز وزیر صحت عامۀ افغانستان

گفت:
" در مجموع به تعداد ۶۶ نفر هموطن ما شهید شده بودند که از این جمله امروز ۳۵ جنازه تسلیم خانواده‌های شان شدند. حدود شش جنازه دیگر فردا توسط هلیکوپترهای وزارت دفاع ملی به ولایت بامیان و غزنی منتقل می‌شوند."

وزیر صحت افغانستان افزود: هشت جنازۀ دیگر که تا حال هویت آنها غیر قابل شناخت است، توسط کارمندان طب عدلی و ریاست صحیه اردوی ملی مورد تحقیقات قرار دارند تا هویت آنها مشخص گردد و اجساد باقی مانده منتظر تسلیم دهی به خانواده‌هایشان اند.

یکی از مجروحین حمله انتحاری دهمزنگ کابل
یکی از مجروحین حمله انتحاری دهمزنگ کابل

فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه افغانستان درمورد شماری دقیق زخمی‌ها گفت: جمعاً ۳۰۵ مجروح به شفاخانه‌های کابل منتقل شدند که ۱۴۹ تن آنها دیروز از شفاخانه‌ها مرخص گردیدند، ده‌ها تن دیگر هنوز هم بستری اند و وضعیت صحی ۱۷ تن وخیم می‌باشد.

وی افزود:
"مجروحین تحت توجه جدی قرار دارند. ۸۷ مجروح در شفاخانه‌های ما باقی اند و تحت مراقبت جدی قرار دارند که وضع صحی ۱۷ تن آنها وخیم است."

وزارت صحت عامه افغانستان در حالی شماری قربانیان حادثه روز شنبه را ۶۶ تن خوانده است که بر اساس معلومات وزارت داخله افغانستان در این رویداد حدود هشتاد تن از معترضین کشته شده و بیش از ۲۳۱ تن دیگر زخم برداشتند.

پس از وقوع این رویداد، رئیس جمهور غنی ضمن ابراز غمشریکی با خانواده‌های قربانیان تأکید کرد که انتقام خون کشته شده‌گان این رویداد را خواهد گرفت.

XS
SM
MD
LG