لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۲۲ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۳۱

ملل متحد برای سیلاب زده های پاکستان تقاضای کمک کرد


ملل متحد، روز یکشنبه 357 ملیون دالر را برای کمک به ملیون ها پاکستانی که در نتیجه سرازیر شدن سیلابها درین کشور متضرر شده اند، تقاضا کرده است.

حمیرا محبوب یک سخنگوی اداره ملل متحد در امور کمک های بشری به اسوشیتدپرس گفت که این مبلغ تقاضا شده در جریان شش ماه آینده به حدود پنج و نیم ملیون پاکستانی کمک می شود که در اثر این سیلاب ها در ایالت سند و بلوچستان متضرر شده اند.

سیلاب ها در پاکستان به صد ها هزار خانه آسیب رسانیده و ملیون ها هکتار زمین های زراعتی را تخریب کرده است. بر اساس برنامهء عکس العمل سریع سازمان ملل متحد به اینگونه رویدادها، سیلاب ها همچنان 233 نفر را تنها در ایالت سند کشته، حدود 670 منزل را تخریب و قسماً متضرر نموده و بیشتر از 18 ملیون نفر را از خانه های شان، بیجا کرده است.

به گفتهء سازمان ملل متحد، وضعیت آنانی که مجبور به ترک خانه های شان شده اند، خیلی وخیم است و درین جا شواهد و اسناد در ارتباط به نیاز فزاینده کمک های بشری به مشاهده می رسد. سرازیر شدن سیلاب ها نمایانگر باران های موسمی بوده و نارسایی ها برای جلوگیری از بحران ناشی ازین سیلاب ها نمایانگر امکانت محدود حکومت ضعیف و پر از فساد اداری پاکستان می باشد.

گفته می شود، نارسایی حکومت پاکستان در ارتباط به سیلاب های سال گذشته مشروعیت حکومت را نزد مردم این کشور پایین آورده است. حکومت که همین در مبارزه شدیدعلیه جنگویان افراطی قرار دارد و به مشکلات سیاسی و اقتصادی مواجه است.

سیلاب های در سال 2010 میلادی که یک- پنجم حصهء زمین های زراعتی و حدود 20 ملیون نفر را متضرر نموده اند، یکی از بزرگترین فاجعه طبیعی در تاریخ این کشور بشمار می رود.

امریکا و گروه کمکی بین المللی سال گذشته آسیب دیده گان این سیلاب ها را کمک کردند. امسال هم اکثر کشورهای جهان و ایالات متحده امریکا به قربانیان این سیلاب ها کمک کردند.

ایالات متحده امریکا گفته است که این کشور برای 23 هزار خانواده بسته های غذایی مساعدت نموده و از طریق شرکای محلی خود آماده گی می گیرد که خیمه، آب آشامیدنی و برخی تدارکات دیگر نیز به مردم آسیب دیده کمک نماید.

بر اساس گزارش مقامات حکومت پاکستان، جاپان و چین هم کمک پول و کالا را به پاکستان، وعده داده اند. یوسف رضا گیلادنی صدراعظم پاکستان روز یکشنبه به قربانیان این سیلاب ها گفت:
«پیمانه این مصیبت طبیعی فراتر از ظرفیت های پاکستان می باشد.»
XS
SM
MD
LG