لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۱۵

خانم های سفرای بریتانیا و جرمنی از اسماالاسد خواستند داخل اقدام شود


اسماالاسد با شوهرش بشارالاسد رییس جمهور سوریه
اسماالاسد با شوهرش بشارالاسد رییس جمهور سوریه
در ویدیوی چهارو نیم دقیقه یی که از طریق شبکهء انترنتی یوتیوب پخش شده است، خانم های سفرای بریتانیا و جرمنی از خانم بشارالاسد خواسته اند که داخل اقدام شده، در زمینهء قطع خشونت های جاری در سوریه تلاش کند.

در این ویدیو تصاویر مفشن خانم رییس جمهور سوریه اسماالاسد با تصاویر تکان دهندهء اطفالی که در جریان درگیری ها در آن کشور کشته شده اند، مشاهده می شود.

مرکز خبری رادیو آزادی می نویسد:
در این ویدیو خانم بشارالاسد متهم شده است که بجای توجه به اندوه و رنجی که مردم آن کشور از دست رژیم شوهرش متحمل می شوند، بیشتر به تصویر خودش توجه می کند.
ویدیو با این جمله آغاز می شود:

«بعضی خانم ها به ستایل و سبک توجه می کنند، برخی دیگر به مردمشان توجه دارند. بعضی خانم ها با تصویر شان در منازعه اند، اما برخی دیگر برای زنده ماندن تقلا می کنند.»

شیلا لایال گرانت(Sheila Lyall-Grant) خانم مارک لایال گرانت (Mark Lyall Grant) سفیر بریتانیا و خانم هوبرتا وان موس ویتنگ (Huberta von Moss-Wittig) خانم پیتر ویتنگ (Peter Wittig) سفیر آلمان در سازمان ملل متحد در یک اعلامیه تصمیم شان را در مورد تهیهء این ویدیو توضیح داده اند.

در این اعلامیه گفته شده است:
«ما به مسوولیت اسما به حیث یک زن، یک خانم و یک مادر باور کامل داریم. وی به مثابهء پیشتاز صدای رهبر زنان عرب و برابری حقوق زنان، نمی تواند در عقب شوهرش پنهان شود.»

در این ویدیو خانم رییس جمهور سوریه اسماالاسد نشان داده شده است که می گوید:
«ما باید قادر به آن باشیم که در صلح و ثبات و با شخصیت زنده گی کنیم.»

و به تعقیب این سخنان اسماالاسد با سرزنش از وی سوال می شود:
«چی با تو اتفاق افتاد اسما...و روزی اطفال ما از ما خواهند پرسید که چی واقع شد.»

خانم بشارالاسد شهروند بریتانیا بوده، در جریان سرکوب تظاهرات توسط رژیم سوریه، با انتقاداتی مواجه است.

بر اساس تخمین سازمان ملل متحد در جریان خشونت های که از یک سیزده ماه به اینسو در آن کشور ادامه دارد، حدود 9000 تن کشته شده اند.
XS
SM
MD
LG