لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۳۹

شهروند امریکایی اختطاف شده در یک ویدیو ظاهر شد


وران وینستین (Warren Weinstein) هفتاد ساله که در ماه اگست سال گذشتهء میلادی توسط افراد مسلح در پاکستان اختطاف شده بود، اینک در ویدیوی که در یک ویب سایت تندروان به نشر رسیده، ظاهر شده است.

در این ویدیوی تقریباً دونیم دقیقهء وران وینستین (Warren Weinstein) در حالیکه لباس های پاکستانی به تن دارد و در مقابلش ادویه جات بالای یک میز گذاشته شده، ظاهر می شود و از رییس جمهور امریکا بارک اوباما می خواهد، بخاطر رهایی وی خواسته های اختطاف کننده گان را بپذیرد.

وی همچنان خانمش را مخاطب قرار داده، می گوید، صحتش خوب بوده، ادویه لازم را دارد و از وی مراقبت می شود.

در این ویدیو وران وینستین رییس جمهور امریکا را مخاطب قرار داده، گفته است:
«اگر تقاضا های آن ها را بپذیرید، من زنده خواهم بود، در غیر آن کشته خواهم شد.»

وران وینستین که به حیث کارمند ادارهء مساعدت های انکشافی بین المللی امریکا (USAID) در پاکستان کار می کرد، سال گذشته در شهر لاهور پاکستان زمانی اختطاف شد که مردان مسلح بالای خانهء وی حمله کردند.

براساس گزارش آژانس خبری فرانس پرس در ماه دسامبر سال گذشتهء میلادی ایمن الظواهری رهبر شبکهء القاعده ادعا کرد که افراد وی وران وینستین را اختطاف کرده اند، اما در آن زمان کدام ثبوت بر صدق این ادعا ارایه نشده بود.

ایمن الظواهری در بدل رهایی وران وینستین (Warren Weinstein) تقاضای رهای تعدادی از زندانیان و توقف حملات هوایی امریکا را در افغانستان، پاکستان، سومالیا و یمن مطالبه کرده بود.

مقامات پاکستانی گفته اند که در مورد این ویدیو معلومات ندارند، اما به عقیدهء آن ها این شهروند امریکایی در مناطق قباییلی آن کشور در نزدیک سرحدات افغانستان نزد القاعده زندانیست.

ویدیوی شهروند اختطاف شدهء امریکایی در حالی نشر می شود که وزیر خارجه امریکا امروز در جریان بازدید از هندوستان گفت:
«ایالات متحده باور دارد که ایمن الظواهری رهبر شبکهء القاعده در کدام منطقهء پاکستان بسر می برد و امریکا فشار را بر پاکستان افزایش خواهد داد، تا بر ضد شورشیان مسلح بطور جدی اقدام کند.»

بعد از اختطاف وران وینستین (Warren Weinstein) امریکایی، یک تعداد زیادی از اتباع کشورهای خارجی به شمول شهروندان کشور های بریتانیا، جرمنی، کینیا و سویس در پاکستان اختطاف شدند.
XS
SM
MD
LG